Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Mali Yapısı ve Vergileme | MLİ351 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adil AKINCI |
Ders Veren | Doç. Dr. Adil AKINCI |
Amaç |
İslam ekonomisinin faaliyet alanını ve öneminin tanımlanarak alternatif bir sistem olarak tartışmasının yapılmasıdır. |
Ders İçeriği |
İslam ekonomisinin mantığı, işleyişi, temel düzeni ve günümüz ekonomilerle karşılaştırılması |
Ders Kaynakları |
Ahmet Tabakoğlu, İslam İktisadına Giriş, Dergah Yayınları,İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 50 | 1 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 7 | 1 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Din Kavramı ve Din Olgusu | Ders |
2 | Din ve Ekonomi Arasındaki İlişki | Ders |
3 | Semavi Dinlerde Ekonomi | Ders |
4 | Ekonomik Sistemler ve İslam | Ders |
5 | İslam Maliye Sistemi | Ders |
6 | İslam Maliye Sisteminin Kaynakları | Ders |
7 | İslam Tarihinde Maliye Sisteminin Dönemsel Gelişimi | Ders |
7 | Ara Sınav | |
9 | Hz. Peygamber Dönemi Maliye Sistemi | Ders |
10 | Dört Halife Dönemi Maliye Sistemi | Ders |
11 | Emeviler Dönemi Maliye Sistemi | Ders |
12 | Abbasiler Dönemi Maliye Sistemi | Ders |
13 | Müslüman Türk Devletlerinde Maliye Sistemi | Ders |
14 | İslam Maliye Sisteminin Günümüz Maliye Sistemi İle Karşılaştırılması | Ders |
15 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Din ve ekonomi ilişkisini kavramak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dinin ekonomik değişkenler üzerindeki etkileri ile ekonominin din üzerindeki etkilerini kavramak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İslam Dininin mali hükümlerini kavramak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İslam Devletlerinde mali gelişmeleri kavramak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Günümüz mali sistemi ile islam mali sistemini karşılaştırabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünya tarihi açısından çok önemli yere sahip Osmanlı Devleti mali uygulamaları hususunda yargıda bulunmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Devletin farklılaşan fonksiyonlarını mali açıdan sınıflayarak kamusal hizmet finansmanının nasıl yapıldığını teşhis etmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Osmanlı Devletinin uyguladığı özgün mali modellerin başarı/başarısızlığının neden ve sonuçlarını özetlemek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Devletin temel mali fonksiyonlarını(görevlerini) tanımlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İslam inançları açısından tarihi mali sistemlerin mali uygulamalarını örneklerle açıklamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Din ve ekonomi ilişkisini kavramak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Dinin ekonomik değişkenler üzerindeki etkileri ile ekonominin din üzerindeki etkilerini kavramak | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
İslam Dininin mali hükümlerini kavramak | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
İslam Devletlerinde mali gelişmeleri kavramak | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Günümüz mali sistemi ile islam mali sistemini karşılaştırabilmek | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Dünya tarihi açısından çok önemli yere sahip Osmanlı Devleti mali uygulamaları hususunda yargıda bulunmak. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Devletin farklılaşan fonksiyonlarını mali açıdan sınıflayarak kamusal hizmet finansmanının nasıl yapıldığını teşhis etmek. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Osmanlı Devletinin uyguladığı özgün mali modellerin başarı/başarısızlığının neden ve sonuçlarını özetlemek. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Devletin temel mali fonksiyonlarını(görevlerini) tanımlamak. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İslam inançları açısından tarihi mali sistemlerin mali uygulamalarını örneklerle açıklamak. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |