Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Bilişim Sistemleri | YBS356 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Esra CENGİZ TIRPAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerdeki kullanımı giderek artan ve gelişen İK bilgi sistemlerinin genel yapısı ve özellikleri ile ilgili bilgi verilmesi ve örnek uygulamaların incelenmesi |
Ders İçeriği |
Bilgi toplumu dönüşümü, YBS ve İnsan Kaynakları Bilişim Sistemlerinin özellikleri |
Ders Kaynakları |
Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010.
Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013. Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan ve Zümrüt, Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013. Ramazan, Geylan, vd., Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1938, Eskişehir, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili genel açıklamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | İnsan kaynakları yönetimi ve örgütlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | İnsan kaynakları planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | İş analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | İnsan kaynakları bulma ve seçme, Oryantasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | İnsan kaynakları eğitimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | İnsan Kaynakları Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | İKBS Yazılımları-1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | İKBS Yazılımları-2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | İKBS Fonksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |