Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Ekonomisi | IKT352 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre sorunlarının ekonomik analizini yapmak |
Ders İçeriği |
Çevre sorunları ve çevre sorunlarının ekonomik etki ve sonuçları |
Ders Kaynakları |
Hasan Ertürk, Çevre Bilimleri, 2009
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre Kirliliğinin sınıflandırılması: Nedenleri ve Etkileri | |
2 | Ekonomik büyüme ve çevre koruma | |
3 | Çevre sorunlarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisi | |
4 | Çevre kirlenmesinin ekonomik analizi ve toplumsal refah üzerindeki etkileri | |
5 | Çevre Kirliliğini önleme harcamalarını ve toplumsal refah | |
6 | Piyasa ekonomisinde çevre kirlenmesinin anlamı | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Optimum kirlenme düzeyi: Kirlenmenin zararı ve kontrol maliyetleri | |
9 | Alternatif Politika araçları | Ders |
10 | Parasal araçları: Kirlilik vergileri ve sübvansiyonlar | |
11 | Destekleyici Politika araçları | |
12 | Dünyadaki çevreci akımlar | |
13 | Türkiye’deki çevreci akımlar ve çevre politikaları | |
14 | Çevrenin uluslar arası düzeyde önem kazanmasının nedenleri ve Birleşmiş Milletler faaliyetleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre sorunlarına hakim olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevre sorunlarının ekonomik sonuçlarını analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Analiz yapabilmek, sorunlara çözüm önerisi sunabilme, politika üretebilme yeteneğini kazanmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplumsal disiplin ve sosyal sorumluluk yeteneği kazanmak ve öğrenilen teorik ve diğer bilgileri, güncel hayatta kullanarak, üstlendiği sosyal sorumluluğun gereğini yerine getirme anlayışı kazanmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye ve dünyadaki çevre sorunlarına yönelik uygulamaları takip edebilmek, görsel ve yazılı kaynakları takip edebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevre sorunlarının parasal sonuçlarını değerlendirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre sorunlarına hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre sorunlarının ekonomik sonuçlarını analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Analiz yapabilmek, sorunlara çözüm önerisi sunabilme, politika üretebilme yeteneğini kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal disiplin ve sosyal sorumluluk yeteneği kazanmak ve öğrenilen teorik ve diğer bilgileri, güncel hayatta kullanarak, üstlendiği sosyal sorumluluğun gereğini yerine getirme anlayışı kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye ve dünyadaki çevre sorunlarına yönelik uygulamaları takip edebilmek, görsel ve yazılı kaynakları takip edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre sorunlarının parasal sonuçlarını değerlendirebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |