Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisat Politikası | IKT482 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - İngilizce |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin; devletin niçin ekonomide yer aldığı, iktisat politikasının amaçları, politika yapımında karşılaşılan problemler, iktisat politikasının araçları olan para, maliye, döviz kuru ve dış ticaret politkaları, arz yönetimi politikaları, açık ekonomide maliye ve para politikaları ve onların etkinlikleri, gelirler politikası ve iktisat politikasının küreselleşme içinde etkinlikleri konusunda bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
İktisat teorisi ile iktisat politikası arasındaki ilişki, iktisat politikasının temel unsurları, iktisat politikasının amaç ve araçları politik uygulamalar; politika etkinliğini belirleyen unsurlar, geleneksel ve çağdaş iktisadi ekoller ve ekonomi politikaları; ekonomide reel ve parasal göstergeler ve yorumlanması |
Ders Kaynakları |
Eğilmez, Mahfi ve Ercan Kumcu, Ekonomi Politikası, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2011.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim, Yöntem, İktisat Politikası ve İktisat Politikasının Amaçları | |
2 | Kamu kurumlarının iktisat politikası oluşturmadaki rolü | |
3 | Uluslararası kurumların iktisat politikası oluşturmadaki rolü | |
4 | Makroekonomik genel denge | |
5 | Ulusal gelir hesapları, gelir dağılımı ve büyüme | |
6 | Kamu kesimi borçlanma gereği ve kamu finansmanı | |
7 | Maliye politikası oluşturulması ve araçları | Ders |
8 | Para ve sermaye piyasaları | |
9 | Dış denge ve ödemeler dengesinin yorumu | |
10 | Paranın iç ve dış değerinin belirlenmesi | |
12 | Ekonomik göstergelerin izlenmesi ve yorumu | |
13 | İktisat politikasının belirlenmesi ve uygulanması | |
14 | Türkiye’de uygulanan iktisat politikaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’de uygulanan iktisat politikalarını değerlendirebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İktisat Politikasının Amaçları Ve Araçları Çerçevesinde Çeşitli İktisadi Olayların İncelenmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İktisat Politikasının Amaçları | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İktisat Politikasının Araçları | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’de uygulanan iktisat politikalarını değerlendirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktisat Politikasının Amaçları Ve Araçları Çerçevesinde Çeşitli İktisadi Olayların İncelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktisat Politikasının Amaçları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktisat Politikasının Araçları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |