EN
  • Anasayfa
  • IKT473 Sosyal Düşünceler Tarihi (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
IKT473 - Sosyal Düşünceler Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Düşünceler Tarihi IKT473 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım, sunum
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU
Ders Veren
Amaç

Düşünce tarihiyle ilgili bilgi edinmek ve felsefe ile dünyaya bakabilmek

Ders İçeriği

Felsefenin genel tarihi, Düşünürlerin yaşamları, Felsefi akımlar ve etkileri

Ders Kaynakları Felsefenin Kısa Tarihi R.C. Solomon
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin tanıtımı, haftalık plan hakkında genel bilgilendirme Ders
2 Dünya Düzeninin Araştırılması: Antik Felsefe Ders
3 Tanrı ve Filozoflar: Din ve Ortaçağ Felsefesi Ders
4 Tanrı ve Filozoflar (2) Ders
5 Tanrı ve Filozoflar (3) Ders
6 Martin Luther, Hobbes, Machiavelli Ders
7 Ara sınav Ders
8 Rönesans ve Reform Ders
9 Aydınlanma Felsefesi Ders
10 Modern Sosyal Düşüncenin Doğuşu Ders
11 Modern Sosyal Bilimin Kurucu İsimleri Ders
12 Savaş sonrası dönemde sosyal bilimler Ders
13 Modernizmden Postmodernizme Ders
14 Post modernizm Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İktisadi, sosyal ve siyasal hayat hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çağdaş sosyal bilim düşüncesinin, tarihsel kökenlerini idrak edebilmek; Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Temel sosyal bilimler teorilerini anlayabilmek Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çağdaş dünyanın sorunlarına kaynaklık eden, köklü tarihsel tartışmaları kavrayabilmek Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İktisadi, sosyal ve siyasal hayat hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - - - -
Çağdaş sosyal bilim düşüncesinin, tarihsel kökenlerini idrak edebilmek; - - - - - - - - - - - - - -
Temel sosyal bilimler teorilerini anlayabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Çağdaş dünyanın sorunlarına kaynaklık eden, köklü tarihsel tartışmaları kavrayabilmek - - - - - - - - - - - - - -