Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgi Toplumu ve Ekonomik Kalkınma | IKT476 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
BİT’de yaşanan gelişmeler toplumların sosyo-ekonomik yapılarını da hızla değiştirmektedir. Toplumların küreselleşen dünyada kalkınmalarını sürdürebilmeleri bu değişimlere ayak uydurmalarıyla paralellik taşımaktadır. Bu amaçla dünyada yaşanan gelişmelerin tanımlanması ve uyum sağlama konusundaki stratejilerin tartışılması dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders ekonomik gelişme süreci üzerine geliştirilen güncel karşılaştırmalı ve kuramsal bir çerçeve sunar. |
Ders Kaynakları |
Chris FREEMAN ve Luc SOETE – Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgi toplumu ve özellikleri: Bilgi toplumuna giden düşünsel ve teknolojik süreç | Ders |
2 | Bilgi toplumu ve özellikleri: Bilgi ve bilgi toplumunun tanımı | Ders |
3 | Bilgi ekonomisinin tanımı ve özellikleri: Temel üretim faktörü olarak bilgi | Ders |
4 | Bilgi ekonomisinin tanımı ve özellikleri: Bilgi üretimi ve bilgi üretim stratejileri | Ders |
5 | Bilgi ekonomisinin ölçülmesi: Bilgi üretimi ve ulusal gelir | Ders |
6 | Bilgi ekonomisinin iktisadi etkileri: Mikro ve makroekonomik etkileri | Ders |
7 | Bilgi ekonomisinde rekabet | Ders |
8 | Bilgi ekonomisinde piyasa ve AR-GE | Ders |
9 | Ekonomik kalkınma ve Nüfus: Nüfus Tuzağı Yaklaşımları | Ders |
10 | Eğitim-işgücü piyasası ilişkileri ve eğitimin ekonomik kalkınmaya etkileri | Ders |
11 | İnsan sermayesi ve ekonomik kalkınma | Ders |
12 | Yeni kalkınma yaklaşımları, küreselleşme olgusunun gelişmekte olan ekonomiler üzerindeki etkileri | Ders |
13 | Bilgi ekonomisi ve Türkiye | Ders |
14 | Dış ticaret ve kalkınma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgi toplumu ve özelliklerini tanımlayabilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilgi ekonomisinin nasıl ölçüldüğünü analiz edebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Az gelişmişlik olgusu ve az gelişmiş ülkelerin neden geri kaldığı konusunu açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Değişen kalkınma anlayışını tartışabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi toplumu ve özelliklerini tanımlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi ekonomisinin nasıl ölçüldüğünü analiz edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Az gelişmişlik olgusu ve az gelişmiş ülkelerin neden geri kaldığı konusunu açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişen kalkınma anlayışını tartışabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |