Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Avrupa Birliği Ekonomisi | IKT462 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsmail Hakki İŞCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Entegrasyon kuramı hakkında bilgilendirmek, Avrupa Birliği (AB)’nin tarihsel açıdan neden ve nasıl ortaya çıktığını anlatmak, ekonomik amaçlarının neler olduğunu anlatmak, Parasal Birliğin dünya ekonomisi açısından değerlendirmesini yapmak, AB içinde ekonomik politikalar ve bunların önemini anlatmak, Türkiye ve AB arasında ekonomik ve politik gelişmeler hakkında bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Uluslararası entegrasyon kuramı, Avrupa Birliği (AB)'nin tarihsel gelişimi, Avrupa para sistemi, Ekonomik ve parasal birlik, AB organları ve karar alma süreçleri, AB politikaları, AB Türkiye ilişkileri. |
Ders Kaynakları |
ERHAN Çağrı ve diğ.(Ed), Avrupa Birliği Temel Konular, İmaj Yay., 2007.
Ders Notları DURA Cihan, ATİK Hayriye, Avrupa Birliği, Gümrük Birliği ve Türkiye, Nobel Yay., 2007. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik Bütünleşme Kuram-I | |
2 | Ekonomik Bütünleşme Kuram-II | Ders |
3 | Ekonomik Bütünleşme Kavramının Tarihsel Gelişimi | |
4 | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Gelişimi-I | Ders |
5 | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Gelişimi-II | Ders |
6 | Avrupa Birliği Genişleme Süreci | |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Brexit ve Etkiler | |
9 | Avrupa Para Birliği-I | |
10 | Avrupa Para Birliği-II | |
11 | Avrupa Birliği Kurumları | |
12 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri-I | |
13 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri-II | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avrupa Birliği'nde Parasal Birliğin ve Euro'nun gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
AB'nin uluslararası ekonomik ilişkilerdeki etkinliğini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin tarihçesi ve arka planı öğrenilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
AB'nin ekonomik ve mali yapısı hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği'nde Parasal Birliğin ve Euro'nun gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
AB'nin uluslararası ekonomik ilişkilerdeki etkinliğini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin tarihçesi ve arka planı öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
AB'nin ekonomik ve mali yapısı hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |