Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Ekonomisi Güncel Konular | IKT464 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere Türkiye'deki güncel ekonomik olayları ve bilgileri takip etmesi ve karşılaşılan sorunlarla ilgili nasıl politikalar izlenebileceğine dair kazanımlar sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Makroekonomik göstergeler, Türkiye'de ekonomik istikrar, büyüme ve kalkınma, işsizlik, enflasyon, gelir dağılımı ve vergi yapısı, dış ekonomik ilişkiler |
Ders Kaynakları |
TCMB, Ekonomik Terimler Sözlüğü
Yeşim KUBAR, Güncel Ekonomik Sorunlar NOURIEL ROUBINI, Kriz Ekonomisi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Mikro Ekonomik Kavramların Analizi | Sözlü |
2 | Temel Makro Ekonomik Kavramların Analizi | Sözlü |
3 | Finansal Sistem ve Aktörlerinin Ekonmik Etkileri | Sözlü |
4 | Para Piyasası ve Aktörlerinin Ekonomik Etkileri | Sözlü |
5 | Sermaye Piyasası ve Aktörlerinin Ekonomik Etkileri | Sözlü |
6 | Gelir Dağılımı Adaletsizliği Sorunsalı | Sözlü |
7 | Sıcak Para Hareketleri ve Ülke Ekonomilerine Etkileri | Sözlü |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Türkiye’de Milli Gelir | Sözlü |
10 | Türkiye’de Ekonomik Büyüme | Sözlü |
11 | Türkiye’de Gelir Dağılımı | Sözlü |
12 | Türkiye’de Kamu Maliyesi | Sözlü |
13 | Türkiye Ekonomisi Krizler | Sözlü |
14 | Dünya Ekonomisi Krizler | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye ekonomisinde yaşanan güncel gelişmeleri takip edebilir ve değerlendirebilir | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
1980 sonrası finansal serbestlik ve Türkiye ekonomisine etkileri | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ekonomik sorunlarda öncü göstergelerinin neler olduğu incelenecektir | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Gelir dağılımı ve gelir dağılımı adaletsizliğinin nedenleri incelenecektir | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Küresel ekonomik aktörler ve ülke ekonomilerine etkileri incelenecektir | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ekonomisinde yaşanan güncel gelişmeleri takip edebilir ve değerlendirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1980 sonrası finansal serbestlik ve Türkiye ekonomisine etkileri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomik sorunlarda öncü göstergelerinin neler olduğu incelenecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelir dağılımı ve gelir dağılımı adaletsizliğinin nedenleri incelenecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel ekonomik aktörler ve ülke ekonomilerine etkileri incelenecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |