Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proje Yönetimi | İŞL472 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı, sunum. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilere proje yönetimi temel ilkelerine dair temel anlayış kazandırmak ve onları sahada uygulanabilir bilgi ile donatmaktır. Bu ders, öğrencileri profesyonel proje yönetimi kavramıyla tanıştırmayı ve proje yönetimi temel ilkelerini gerçek hayatta uygulamanın güçlü yanlarını anlamalarında onlara yardımcı olmayı hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Projeye dâhil tanımlar ve projeyi oluşturan temel elemanlar, organizasyon seçimi, proje hedefleri, risk analizleri, projenin etapları, planı ve koordinasyonu, kaynakların idaresi gibi konulara yer verilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Adım Adım Proje Yönetimi (Richard Newton)
Proje Yönetimi Ders Kitabı (Açıköğretim Fakültesi) Ders Notları G.Bilen, S.Kabukçuoğlu, Avrupa Birliği´nde proje süreç yönetimi ve hazırlama ilkeleri Ders notları Tübitak Proje Hazırlama Klavuzları Proje Yönetimi-İstanbul Üniversitesi-Prof. Dr. Halim Kazan Harris, J. (2007) Proje Yönetimi, (Çev. Zaman, M.), Hayat Yayınları, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
30
|
Destek Dersleri
|
50
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | BAP projeleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | BAP projelerinin hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Tübitak Projeleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Tübitak Projeleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Tübitak Projelerinin hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Avrupa Birliği Projeleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Avrupa Birliği Projeleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | KOSGEB-BEBKA projeleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | KOSGEB-BEBKA projelerinin hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Tübitak Öğrenci projeleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Tübitak Öğrenci projelerinin kapsamı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Tübitak Öğrenci projelerinin hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Proje sunumları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Proje sunumları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Proje yönetimi alanındaki teknik bilgi ve sosyal becerilerin kazandırılması. Proje hazırlama ve proje yönetimi sürecinin aşamalarının değerlendirilmesi konularında teorik ve pratik bilgi birikiminin sağlanması. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Proje hazırlama ve proje yönetimi, teorik ve pratik bilgi birikiminin sağlanması. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Proje hazırlama ve proje yönetimi sürecinin aşamalarının değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Proje yöneticisi niteliklerine sahip olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Projelerin değerlendirilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı proje tiplerini bilir. | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | |
Tübitak proje tiplerini bilir. | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | |
Avrupa birliği proje tiplerini bilir. | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | |
Tübitrak öğrenci projesi hazırlar. | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Proje yönetimi alanındaki teknik bilgi ve sosyal becerilerin kazandırılması. Proje hazırlama ve proje yönetimi sürecinin aşamalarının değerlendirilmesi konularında teorik ve pratik bilgi birikiminin sağlanması. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | ;
Proje hazırlama ve proje yönetimi, teorik ve pratik bilgi birikiminin sağlanması. | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | ;
Proje hazırlama ve proje yönetimi sürecinin aşamalarının değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olma | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Proje yöneticisi niteliklerine sahip olma | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | ;
Projelerin değerlendirilmesi | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
Farklı proje tiplerini bilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | ;
Tübitak proje tiplerini bilir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
Avrupa birliği proje tiplerini bilir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | ;
Tübitrak öğrenci projesi hazırlar. | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3,67 | 3,56 | 3,56 | 3,56 | 3,89 | 4,33 | 4,33 | 4,11 | 3,89 | 3,67 | 3,33 | 3,44 | 2,11 | 3,33 |