Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Örgütler | SBK482 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fahriye Begüm YILDIZELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
BM ve NATO gibi temel örgütlerin yanında özellikle Türkiye´nin de etkili olduğu AGİT, İslam İşbirliği Teşkilatı, Karadeniz Ekonomik İşbirliği, Avrupa Konseyi gibi günümüzde uluslararası ve bölgesel çatışmaların çözümünde önemli rolü olan uluslararası örgütlerin genel özellikleri, metodolojisi, tarihçesi ve son dönemdeki durumu; uluslararası örgütlerin yapısı, organları, uluslararası örgütlerin yetkileri, uluslararası örgütlerin maliyesi, uluslararası sorunların çözümündeki rolleri ve uluslararası örgütlerin ittifak teorisi çerçevesinde değerlendirilmesi. |
Ders İçeriği |
Dersin işlenmesi sırasında 3 yönteme başvurulacaktır. İlk olarak, uluslararası örgütlere ilişkin teorik çerçeve çizilerek, örgütlenme tasarılarının ve kolektif güvenlik tasarıları tarihsel ve teorik perspektif açısından ele alınacaktır. İkinci olarak BM ve NATO gibi günümüzde uluslararası ve bölgesel çatışmaların çözümünde en önemli role sahip olan uluslararası örgütlerin kapsamlı incelemesi yapılacaktır. Üçüncü olarak da öğrencilerin araştırma, analiz ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi amacıyla derste işlenecek konulara ilişkin ön çalışma yapmaları ve sunum hazırlamaları sağlanacaktır. Dersin işleniş formatı dersin öğrencilerin de katılımıyla interaktif yöntemle işlenmesi ve konuya ilişkin tartışma şeklindedir. |
Ders Kaynakları |
Şaban Çalış, Birol Akgün ve Önder Kutlu (der.),Uluslararası Örgütler ve Türkiye
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası kuruluşları tanımlamak, açıklamak, anlamak ve tartışmak: Konuya genel bir giriş. | |
2 | Uluslararası kuruluşların aktörlülüğü ve işlevleri | |
3 | Uluslararası kuruluşların tarihsel olarak ortaya çıkış süreçleri. | |
4 | Uluslararası Kuruluşlara Kuramsal Yaklaşımlar | |
5 | Küresel Örgütler I: Milletler Cemiyeti | |
6 | Küresel Örgütler; Birleşmiş Milletler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | MF, Dünya Bankası, DTÖ, ILO, UNCTAD | |
9 | Avrupa Kıtası´ndaki Bölgesel Örgütler: AGİT ve Avrupa Konseyi | |
10 | Ortadoğu´daki Bölgesel Örgütler: İslam İşbirliği Teşkilatı ve Arap Ligi | |
11 | Bölgesel Askeri Örgütlenmeler: NATO: Tarihsel Gelişimi ve Yapısı | |
12 | Türkiye´nin Etkili Olduğu Uluslararası Örgütler : KEİT ve D-8 | |
13 | Diğer Uluslararası Örgütlenmeler: G7/G8 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası örgütlerin, uluslararası sorunların çözümündeki rollerini, etkinliklerini ve bu etkinlikleri etkileyen unsurları kavrar | |||
Temel derslerde öğrendiği bilgilerle uluslararası ilişkilerde gündeme gelen güncel olayları ve sonuçlarını değerlendirir | |||
Uluslararası sistemi etkileyen temel çatışma noktalarını, bu çatışmaların analizlerini, çatışmaların çözümlenmesinde uluslararası örgütlerin rollerini açıklar | |||
Uluslararası sorunların uluslararası örgütler nezdinde barışçıl yöntemlerle çözülebilmesini açıklar | |||
Uluslararası örgütlerin genel özelliklerini, çalışma yöntemini, tarihçesini ve son dönemdeki durumu ile uluslararası örgütlerin yapısını, organlarını ve yetkilerini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası örgütlerin, uluslararası sorunların çözümündeki rollerini, etkinliklerini ve bu etkinlikleri etkileyen unsurları kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel derslerde öğrendiği bilgilerle uluslararası ilişkilerde gündeme gelen güncel olayları ve sonuçlarını değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası sistemi etkileyen temel çatışma noktalarını, bu çatışmaların analizlerini, çatışmaların çözümlenmesinde uluslararası örgütlerin rollerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası sorunların uluslararası örgütler nezdinde barışçıl yöntemlerle çözülebilmesini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası örgütlerin genel özelliklerini, çalışma yöntemini, tarihçesini ve son dönemdeki durumu ile uluslararası örgütlerin yapısını, organlarını ve yetkilerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |