Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyaset Bilimine Giriş | SBK105 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, siyaset biliminin temel kavramlarını birbirleriyle ilişki kurarak analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
Siyaset kavramı, siyaset biliminde yöntem, devlet, iktidar, meşruluk, sosyal tabakalaşma, seçkin-kitle ayrımı, kamuoyu, siyasi katılma, siyasal partiler ve siyasi kültür. |
Ders Kaynakları |
Andrew Heywood, Siyaset, BB101 Yayınları, 19. Baskı, 2018
Münci Kapani. Politika Bilimine Giriş. İstanbul: Bilgi Yayınevi, 1992 Cemil Oktay, Siyaset Bilimi İncelemeleri, Alfa Yayınları, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Siyasetin Anlamı ve Nitelikleri - Siyaset Bilimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Siyaset Biliminde Yöntem | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Devlet | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Siyasal İktidar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Siyasal İktidarın Meşruiyet Temeli | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Sosyal Tabakalaşma ve Siyasal İktidar | |
7 | Elitler (Seçkinler) ve Kitleler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARA SINAV - Elitler (Seçkinler) ve Kitleler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Siyasal Katılma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Kamuoyu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Siyasal Partiler | |
13 | Baskı Grupları | |
13 | Siyasi Kültür | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Siyasi Düzenlerin Sınıflandırılması (Aristoteles) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Devlet ve iktidar kavramlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sosyal tabakalaşma ve siyasal iktidar arasında bağlantı kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Siyasal meşruluk ile elitizm arasında bağlantı kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Siyaset ve siyaset bilimi kavramlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Devlet ve iktidar kavramlarını bilir. | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Sosyal tabakalaşma ve siyasal iktidar arasında bağlantı kurabilir. | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Siyasal meşruluk ile elitizm arasında bağlantı kurabilir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
Siyaset ve siyaset bilimi kavramlarını bilir. | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |