Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Maliye Teorisi | MLİ102 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adil AKINCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri, biçimleri ve ekonomik analizine ilişkin teorik bilgileri vermek |
Ders İçeriği |
Kamu Maliyesinin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi; Kamu Maliyesinde Teorik Yaklaşımlar, Genel Ekonomide Kamu Maliyesinin Yeri, Kamu Maliyesinin Fonksiyonları: Tahsis, Kamusal Mallar, Yarı- Kamusal Mallar, Özel Mallar, Kamu Maliyesinin Fonksiyonları: Gelir Dağılımı, Ekonomik İstikrar, Kamu Harcamalarının Sınıflandırılması, Kamu Harcamalarının Artışı, Kamu Sektöründe Karar Alma, Bütçe ( Kavramsal Konular), Türkiye’de Bütçe Uygulaması |
Ders Kaynakları |
Kamu Maliyesi, Nihat EDİZDOĞAN, Ekin Yayınevi
EKER, Aytaç (2010), Kamu Maliyesi, Birleşik Matbaacılık Nadaroğlu H., (1996), Kamu Maliyesi Teorisi, İstanbul, 9. Baskı, Beta Yayınları, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 60 | 1 | 60 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 20 | 1 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
9 | Kamu Gelirleri | |
11 | Devlet Borçlanması | |
3 | Kamusal Mallar | |
12 | Devlet Borçlanması II | |
10 | Devlet Bütçesi | |
13 | Kamu Borç Yönetimi I | |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Kamu Harcamaları | |
2 | Kamu Maliyesinin İşlevleri | |
14 | Kamu Borç Yönetimi II | |
4 | Türkiye'de Kamu Kesimi | |
6 | Oylama Paradoksu | |
5 | Kamu Maliyesinde Karar Alma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kamu harcamalarının tarihsel değişimini betimleyebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu harcama politikalarını yorumlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’deki kamu harcama politikalarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu harcamalarının ekonomi üzerindeki etkilerini yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu harcamaları ve kamu gelirleri kavramlarını tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamu harcamalarının tarihsel değişimini betimleyebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu harcama politikalarını yorumlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’deki kamu harcama politikalarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu harcamalarının ekonomi üzerindeki etkilerini yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu harcamaları ve kamu gelirleri kavramlarını tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |