Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
AB Maliyesi | MLİ251 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gözde EŞ POLAT |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gözde EŞ POLAT |
Amaç |
Avrupa Birliği’nin mali sistemi hakkında temel kavramları ve teorik bilgileri kavrayabilme, Avrupa Birliği’nin mali sorunlarını ve Türkiye’nin Avrupa Birliği ile mali uyumunu değerlendirebilme ve yorumlayabilme becerisini kazandırmak |
Ders İçeriği |
Avrupa Birliği’nin organları ve çalışma yapısı, Avrupa birliği düşüncesinin ortaya çıkması. Avrupa Birliği’nin kurulmasında Roma antlaşması. Avrupa Birliğinde Vergilerin Uyumlaştırılması. Avrupa Birliğinde Bütçe Politikaları Uyumu, Avrupa Birliği’nin kurulması yolunda gümrük birliği aşaması ve gümrük birliği kuramı, ortak pazara geçiş. Avrupa Birliği’nin ortak politikaları, iç pazar politikaları, bölüşüm politikaları. Avrupa Birliği’nin mali kuruluşları ve fonları. Avrupa Birliği bütçesi. Avrupa Birliği’nde vergi politikası. Avrupa Birliği’nde bölgesel gelişme politikaları. Avrupa ekonomik ve parasal birliğine geçiş. Avrupa ekonomik ve parasal birliği. Avrupa Birliği’nde sermaye hareketlerinin serbestleştirilmesi. Avrupa Birliği’nde sermaye piyasalarının ve borsaların entegrasyonu. Avrupa Birliği-Türkiye ilişkileri |
Ders Kaynakları |
Mircan Yıldız Tokatlıoğlu, Avrupa Birliği Maliye Politikası ve Türkiye Açısından Bir Değerlendirme, Alfa Aktüel Yayınları, 2004.
Nurettin Bilici, Avrupa Birliği ve Türkiye, Savaş Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | AB mali sisteminin tarihi gelişimi | Tartışmalı Ders |
2 | Mevcut mali yapının temel özellikleri | Tartışmalı Ders |
3 | AB bütçesinin özellikleri | Tartışmalı Ders |
4 | AB bütçesinin hazırlanma prosedürü | Tartışmalı Ders |
5 | AB bütçesi harcamaları | Tartışmalı Ders |
6 | AB fonları | Tartışmalı Ders |
7 | AB bütçesi gelirleri | Tartışmalı Ders |
8 | AB bütçesinin uygulanması | Tartışmalı Ders |
9 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
10 | Mali planlar | Tartışmalı Ders |
11 | AB bütçesinin denetimi | Tartışmalı Ders |
12 | AB yeni üye ülkeler ve mali sistemdeki reform çalışmaları | Tartışmalı Ders |
13 | AB üye ülkeler ekonomik ve mali durumları | Tartışmalı Ders |
14 | Dönem sonu sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maliye alanında güncel, teorikve uygulamalı bilgilere sahip olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu ve özelsektörde görev alacak/ alan elemanlarda aranan düzeyde hukuk, muhasebe, işletme alanlarıyla ilgili bilgilere sahip olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu ekonomisi, maliye teorisi,kamu kesimininmaliyönetimive denetimi ile bütçe teorisive uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak Kamu ekonomisi, maliye teorisi,kamu kesimininmaliyönetimive denetimi ile bütçe teorisive uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekip çalışmasına yatkın olma, sorumluluk alabilme, liderlik edebilmek,kurumve çalışma arkadaşlarınıyenilikçi fikirlere yönlendirebilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Maliye alanında edindiği bilgive becerilerisürekligeliştirmekve alanında yenilikve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliye alanında güncel, teorikve uygulamalı bilgilere sahip olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kamu ve özelsektörde görev alacak/ alan elemanlarda aranan düzeyde hukuk, muhasebe, işletme alanlarıyla ilgili bilgilere sahip olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kamu ekonomisi, maliye teorisi,kamu kesimininmaliyönetimive denetimi ile bütçe teorisive uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak Kamu ekonomisi, maliye teorisi,kamu kesimininmaliyönetimive denetimi ile bütçe teorisive uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere ve bu konuda analiz yeteneğine sahip olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ekip çalışmasına yatkın olma, sorumluluk alabilme, liderlik edebilmek,kurumve çalışma arkadaşlarınıyenilikçi fikirlere yönlendirebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Maliye alanında edindiği bilgive becerilerisürekligeliştirmekve alanında yenilikve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olmak. | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |