Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Devlet Borçları | MLİ204 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Onur POLAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, günümüzde olağan gelir haline gelen kamu borçlanmasının incelenmesidir. Kamusal finansmanın önemli bir boyutu olan borçlanmanın mali ve ekonomik etkilerinin öğrenci tarafından yorumlayabilmesini ve borç yönetimi tekniklerini kavrayabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste devlet borçlarının oluşumu, borçlanma yöntemleri, borç yönetimi, borçların ekonomik etkileri, Türkiyede devlet iç ve dış borçlarının gelişimi ve yapısı, kredi derecelendirme kuruluşlarının borçlanmadaki yeri ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
ULUSOY, AHMET (2009), Devlet Borçlanması, Trabzon
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 12 | 96 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Devlet Borçlanmasının Genel Özellikleri | |
2 | Devlet Borçlarının Sınıflandırılması | |
3 | Devlet Borçlarının Ekonomik Etkileri | |
4 | Borç Yükü Kavramı | |
5 | Türkiye'de Borç Yönetiminde Kurumsal Düzen | |
6 | Türkiye'de Borç Yönetim Süreci | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Türkiye'de İç Borçlanma | |
9 | Türkiye'de Dış Borçlanma | |
10 | Devlet Borçlanma Araçları | |
11 | İkincil Piyasalar | |
12 | Kamu Borç Yönetimi | |
13 | Kamu Borç Yönetimi II | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Devletin borçlanma nedenlerini sıralar. | |||
Kamu borcu ve özel borç kavramlarını tanımlar. | |||
Devlet borçlanmasının yapısını açıklayabilecektir. | |||
Alternatif politikalar geliştirir. İç ve dış borçlanmanın ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||
Kamu iç borçlanma politikalarını değerlendirebilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Devletin borçlanma nedenlerini sıralar. | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 |
Kamu borcu ve özel borç kavramlarını tanımlar. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Devlet borçlanmasının yapısını açıklayabilecektir. | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 |
Alternatif politikalar geliştirir. İç ve dış borçlanmanın ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 |
Kamu iç borçlanma politikalarını değerlendirebilecektir. | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 |