Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gelir Üzerinden Alınan Vergiler | MLİ206 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
TVS’nin genel hatlarıyla şemasının çizilmesi,gelir unsurlarının tanımlanması ve vergilendirilmesinin tek tek açıklanması,beyan sürelerinin verilmesi,kurumlar vergisine hangi kurumların tabi olduğunun ve vergilendirilmesinin anlatılması dersin amacını oluşturur. |
Ders İçeriği |
Gelir Vergisi Kanununa Göre Gelir Kavramı ve Gelirin Özellikleri, Tam ve Dar Mükellefiyet, Gelirin Unsurları, Ticari Kazanç, Zirai Kazanç, Serbest Meslek Kazancı, Ücret, Menkul Sermaye İradı, Gayrimenkul Sermaye İradı, Diğer Kazanç Ve İratlar, Verginin Tarhı ve Ödenmesi, Beyan Esası ve Beyanname Çeşitleri, Gelirin Toplanması ve Yıllık Beyanname, İndirim ve Mahsuplar, Verginin Hesaplanması ve Genel Vergi Tarifesi, Geçici Vergi Uygulaması, Verginin Ödenmesi, Yıllık Gelir Vergisi Beyannamesinin Doldurulması. |
Ders Kaynakları |
Mualla Öncel, Ahmet Kumrulu, Nami Çağan, Vergi Hukuku, Turhan Kitabevi, 2018.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gelir vergisi: mükellefiyet biçimleri | |
2 | gelir unsurları, istisna, muafiyet ve indirimler | |
3 | matrah, beyan esası | |
4 | gelirin toplanması, vergi tarifesi | |
5 | tarh işlemleri | |
6 | geçici vergi | Beyin Fırtınası |
7 | Vize Sınavı | |
8 | verginin ödenmesi | |
9 | kurumlar vergisi | |
10 | kurumlar vergisi hesaplanması. | |
11 | kurumlar vergisinin tarh ve tebliği. | |
12 | kurumlar vergisinin tahsili. | |
13 | Genel Değerlendirme | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk vergi sisteminin genel yapısını değerlendirilebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gelir üzerinden alınan vergileri açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Gelir vergilerini değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk vergi sisteminin genel yapısını değerlendirilebilecektir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Gelir üzerinden alınan vergileri açıklayabilecektir. | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Gelir vergilerini değerlendirir. | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 |