Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Parafiskal Yükümlülükler | MLİ252 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adil AKINCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bir kamu gelir türü olarak parafiskal gelir kavramını, nitelikleri ve tekniklerini bilmek ve uygulamalarını yorumlayabilmek |
Ders İçeriği |
Parafiskal yükümlülüklerin tanımı ve içeriği. Parafiskal gelir çeşitleri. Türkiye’de ve Avrupa Birliği'nde parafiskal yükümlülükler. Parafiskal gelirlerin ulusal ekonomik büyüklükler içindeki yeri. Parafiskal yükümlülüklerin sosyo-ekonomik etkileri. |
Ders Kaynakları |
Parafiskalite ve Parafiskal Yükümlülükler , Haluk Egeli
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 50 | 1 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 7 | 1 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Parafiskalite kavramı ve gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Parafiskal kurumlar ve gelişimi | |
3 | Parafiskal gelirlerin tanımı ve sınıflandırılması | |
4 | Parafiskal gelirlerin gelişimi | |
5 | Parafiskal gelirlerin ekonomik etkileri | |
6 | Türkiyede parafiskal gelirlerin gelişimi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Parafiskal gelirlerin mali etkileri | |
9 | Parafiskal Gelirlerin Mikro Etkileri | |
10 | Parafiskal Gelirlerin Makro Etkileri | |
11 | Parafiskal gelirlerin sosyal etkileri | |
12 | Türkiyede başlıca parafiskal kurumlar | |
13 | Parafiskal Bir Kurum Olarak Sosyal Güvenlik Kurumu | |
14 | Dünyada ve Türkiye'de Sosyal Güvenlik Sistemlerinde Reform Çalışmaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Parafiskal kurumlar ile bu kurumların başlıca gelirlerini ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Parafiskal gelirlerin neden merkezi yönetim bütçesinde muhasebeleştirilmediğini bilebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Parafiskal kurumların başlıca özelliklerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal güvenlik sisteminin yapısı hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Parafiskal gelirlerin vergilerden hangi açılardan farklılaştığını ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Parafiskal kurumlar ile bu kurumların başlıca gelirlerini ayırt edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Parafiskal gelirlerin neden merkezi yönetim bütçesinde muhasebeleştirilmediğini bilebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Parafiskal kurumların başlıca özelliklerini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal güvenlik sisteminin yapısı hakkında bilgi edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Parafiskal gelirlerin vergilerden hangi açılardan farklılaştığını ayırt edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |