Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'nin Borç Yapısı ve Analizi | MLİ254 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Onur POLAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, Osmanlı'nın ilk dış borçlanmasından günümüze kadar uygulanan ekonomi politikaları ve bu politikaların kamu borcuna olan etkilerini, tarihsel gelişme süreci içinde incelemekte, borçlanmanın nedenlerini, yapısını, yarattığı riskleri, çeşitli mali ve ekonomik göstergeler üzerindeki etkilerini ve sürdürülebilirliğini tartışmaktadır. |
Ders İçeriği |
Osmanlı ve Türkiye'nin geçmiş dönem ve yeni iç ve dış borçlanmalarının incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Yılmaz, Binhan Elif 2008, Borç Çıkmazı, Derin Yayınları, İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 12 | 96 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makroekonomik ve finansal çerçeve | |
2 | Toplam kamu dengesi gelişmeleri | |
3 | Toplam kamu sektörü faiz dışı fazlası | |
4 | İç borçlanma | |
5 | Dış borçlanma | |
6 | Borç stoku | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Koşullu yükümlülükler ve alacak yönetimi | |
9 | Piyasa riski yönetimi | |
10 | Operasyonel risk yönetimi | |
11 | Kamu net borç stoku | |
12 | Türkiye'de dış borçlanma | |
13 | Borç yönetimi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç ve dış borçlanmanın ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||
Kamu iç borçlanma politikalarını değerlendirir. | |||
Borçlanmayla ilgili alternatif politikalar geliştirir. | |||
Kamu borcu ve özel borç kavramlarını tanımlar. | |||
Dış borçlanma politikalarını değerlendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç ve dış borçlanmanın ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu iç borçlanma politikalarını değerlendirir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Borçlanmayla ilgili alternatif politikalar geliştirir. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu borcu ve özel borç kavramlarını tanımlar. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dış borçlanma politikalarını değerlendirir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |