EN
  • Anasayfa
  • MLİ254 Türkiye'nin Borç Yapısı ve Analizi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MLİ254 - Türkiye'nin Borç Yapısı ve Analizi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye'nin Borç Yapısı ve Analizi MLİ254 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Onur POLAT
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, Osmanlı'nın ilk dış borçlanmasından günümüze kadar uygulanan ekonomi politikaları ve bu politikaların kamu borcuna olan etkilerini, tarihsel gelişme süreci içinde incelemekte, borçlanmanın nedenlerini, yapısını, yarattığı riskleri, çeşitli mali ve ekonomik göstergeler üzerindeki etkilerini ve sürdürülebilirliğini tartışmaktadır.

Ders İçeriği

Osmanlı ve Türkiye'nin geçmiş dönem ve yeni iç ve dış borçlanmalarının incelenmesi.

Ders Kaynakları Yılmaz, Binhan Elif 2008, Borç Çıkmazı, Derin Yayınları, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 12 96
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Makroekonomik ve finansal çerçeve
2 Toplam kamu dengesi gelişmeleri
3 Toplam kamu sektörü faiz dışı fazlası
4 İç borçlanma
5 Dış borçlanma
6 Borç stoku
7 Ara Sınav
8 Koşullu yükümlülükler ve alacak yönetimi
9 Piyasa riski yönetimi
10 Operasyonel risk yönetimi
11 Kamu net borç stoku
12 Türkiye'de dış borçlanma
13 Borç yönetimi
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İç ve dış borçlanmanın ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir.
Kamu iç borçlanma politikalarını değerlendirir.
Borçlanmayla ilgili alternatif politikalar geliştirir.
Kamu borcu ve özel borç kavramlarını tanımlar.
Dış borçlanma politikalarını değerlendirir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İç ve dış borçlanmanın ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. - - - - 5 - - - - - - - - -
Kamu iç borçlanma politikalarını değerlendirir. - - - - 5 - - - - - - - - -
Borçlanmayla ilgili alternatif politikalar geliştirir. - - - 4 - - - - - - - - - -
Kamu borcu ve özel borç kavramlarını tanımlar. - - - - 5 - - - - - - - - -
Dış borçlanma politikalarını değerlendirir. - - - - 5 - - - - - - - - -