Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Servet ve Harcamalar Üzerinden Alınan Vergiler | MLİ303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şebnem EKERYILMAZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Şebnem EKERYILMAZ |
Amaç |
Bu dersin amacı vergi türlerinin ve vergilerin temel ilke ve uygulama kurallarının açıklanmasıdır. |
Ders İçeriği |
KDV ( KDV’ye tabi işlemler, istisna ve muafiyetler, matrah, oran ve indirim, verginin beyanı, tarhı, tahakkuk ve ödeme), Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi, Özel Tüketim Vergisi, Veraset ve İntikal Vergisi, Emlak Vergisi, Motorlu Taşıtlar Vergisi, Damga Vergisi, Harçlar, Yerel Yönetim Vergileri |
Ders Kaynakları |
Mualla Öncel, Nami Çağan, Ahmet Kumrulu, Vergi Hukuku, Turhan Kitabevi, 2018, Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Giriş - Vergilendirme Temelleri | |
2 | Vergisi Kanunlarının Kaynağı, Türk Vergi Hukuku Çerçevesinde Temel Vergi Kavramları | Tartışmalı Ders |
3 | Katma Değer Vergisi | Tartışmalı Ders |
4 | Özel Tüketim Vergisi | Beyin Fırtınası |
5 | Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi | Sözlü |
6 | Konaklama Vergisi ve Dijital Hizmet Vergisi | Sözlü |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Belediye Vergileri | |
9 | Veraset ve İntikal Vergisi | Beyin Fırtınası |
10 | Motorlu Taşıtlar Vergisi | Beyin Fırtınası |
11 | Emlak vergisi | Tartışmalı Ders |
12 | Değerli Konut Vergisi | Sözlü |
13 | Konu tekrarı | Beyin Fırtınası |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Katma değer vergisini ayrıntılı olarak öğrenir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Harcamalar üzerinden alınan vergiler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Servet üzerinden alınan vergiler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Katma değer vergisini ayrıntılı olarak öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Harcamalar üzerinden alınan vergiler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Servet üzerinden alınan vergiler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |