Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hazine İşlemleri | MLİ353 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Onur POLAT |
Ders Veren | Doç. Dr. Onur POLAT |
Amaç |
Türkiye'de Hazine kurumu ve görevleri hakkında bilgiler vermek |
Ders İçeriği |
Hazine kurumunun önemi, görev ve yetkileri, Hazine'nin diğer kamu kurumlarıyla ilişkilerini ortaya koymak. |
Ders Kaynakları |
Mahfi EĞİLMEZ, Hazine, Remzi Kitabevi Yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kavram ve kurum olarak Hazine. | |
2 | Hazine'nin geleneksel ve çağdaş görevleri | |
3 | Hazine'nin örgüt yapısı ve diğer kamu kurumlarıyla ilişkileri | |
4 | Hazine-merkez bankası ilişkileri | |
5 | Hazine'nin nakit yönetimi işlevi | |
6 | Hazine iç borç yönetimi | |
7 | ara sınav | |
8 | Hazine dış borç yönetimi | |
9 | Kamu paylarının yönetimi | |
10 | Bütçenin finansmanında Hazine'nin rolü | |
11 | Hazine'nin mali piyasalara etkisi | |
12 | IMF ve Hazine İlişkileri | |
13 | Dünya Bankası ve Hazine İlişkileri | |
14 | Siyaset ve Hazine Yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hazine kurumunun önemini kavrayabilme.; | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hazine kurumunun önemini kavrayabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |