Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bütçe Teori ve Teknikleri | MLİ352 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Kamu Bütçesi ve Bütçe Türlerine ilişkin olarak Bütçe dersinde belirtilen haftalık ders konuları ve bu konular için hedeflenen öğrenim çıktılarına uygun çalışmalar yapmak |
Ders İçeriği |
Bütçenin Anlamı ve Niteliği, Bütçenin Tarihsel Gelişimi, Bütçenin İşlevleri ve İlkeleri, Bütçenin Kurumsal Gelişimi, Planlama- Programlama- Bütçeleme Sistemi ve Türkiye Uygulaması, Bütçenin Hazırlanması, Bütçenin Yasama Organında Görüşülmesi, Bütçe Uygulaması, Hazine ve Hazine İşlemleri, Devlet Muhasebesi, Bütçenin Denetimi, Türkiye’de uygulanan bütçe politikaları, Denk bütçe çarpanı, Açık bütçe politikası, Açık bütçe politikası ile ilgili görüşler, Keynesyen, Neoklasik ve Ricardian yaklaşımlar, Bütçe açıklarının finansmanı ve etkileri. |
Ders Kaynakları |
Kamu Bütçesi (Nihat Edizdoğan- Özhan Çetinkaya)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bütçe temel kavramının açıklanması ve bütçenin tarihi gelişimi | |
2 | Bütçe ilkeleri ve açıklanması | |
3 | Bütçe teorilerinin açıklanması | |
4 | Bütçe sistemlerinin açıklanması | |
5 | Türk Bütçe Sisteminde başlıca bütçe çeşit.nin açıklanması | |
6 | Bütçenin hazırlık aşamasının anlatılması | |
7 | vize | |
8 | Bütçenin sınıflandırılması | |
9 | Bütçenin TBMMne sunulması ve onaylanması ve bütçenin uygulanması | |
10 | Bütçenin uygulanma süreci ve Bütçenin uygulanma sürecinde görev alan görevliler | |
11 | Harcamanın yapılması ve gelirlerin toplanması süreci | |
12 | Bütçenin iç ve dış denetimi | |
13 | Yaptırımlar ve yetkili merciler ile Hazine işlemlerinin genel anlatımı | |
14 | Bütçe Hesaplarının Kapatılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Stratejik plana dayalı performansa dayalı bütçelemeyi unsurları veya hazırlama safhaları ile bilir. | |||
Bütçe sistemlerini tanır farklılıklarını ayırt eder ve bütçe ilkeleri yönünden değerlendirir | |||
Bütçe sınıflandırmasına esas teşkil eden analitik bütçe sınıflandırmasını (ABS) Harcamalar-Gelirler ve açık ve Fazlanın sınıflandırması yönünden açıklar. | |||
Merkezi yönetim bütçe sürecini, hazırlama, görüşülmesi ve kanunlaştırma, uygulama ve denetim safhaları itibariyle bilir ve değerlendirir | |||
Kamu bütçesini fonksiyon ve ilkeleri ile tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stratejik plana dayalı performansa dayalı bütçelemeyi unsurları veya hazırlama safhaları ile bilir. | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Bütçe sistemlerini tanır farklılıklarını ayırt eder ve bütçe ilkeleri yönünden değerlendirir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Bütçe sınıflandırmasına esas teşkil eden analitik bütçe sınıflandırmasını (ABS) Harcamalar-Gelirler ve açık ve Fazlanın sınıflandırması yönünden açıklar. | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Merkezi yönetim bütçe sürecini, hazırlama, görüşülmesi ve kanunlaştırma, uygulama ve denetim safhaları itibariyle bilir ve değerlendirir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 |
Kamu bütçesini fonksiyon ve ilkeleri ile tanımlar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |