Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kayıtdışı Ekonomi | MLİ354 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adil AKINCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin kayıt dışı ekonomiye ve onun etkilerine ilişkin bilgilerini ilerletmek. |
Ders İçeriği |
Kayıt dışı ekonomiye ilişkin temel kavramlar; kayıt dışı faaliyetlerin türleri; kayıt dışı ekonominin etkileri; Türkiye'de kayıt dışı ekonomi; kayıt dışı ekonomi ve yasa dışı ekonomi; kayıt dışı ekonomiye yönelik çözümler. |
Ders Kaynakları |
Yrd. Doç. Dr. Zeynep Erdinç, Kayıt Dışı Ekonomi İzlenen Politikalar ve Çözüm Önerileri, Seçkin Yayınevi, 1. Baskı, Temmuz 2016
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 50 | 1 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kayıtdışı ekonomiye ilişkin genel bilgiler | |
2 | Kayıtdışı ekonomiyi ölçme yöntemleri | |
3 | Kayıtdışı ekonominin türleri | |
4 | Kayıtdışı ekonominin nedenleri | |
5 | Kayıtdışı ekonominin ortaya çıkardığı sorunlar | |
6 | Kayıtdışı ekonominin pozitif yanı | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kayıtdışı ekonominin sorumluları | |
9 | Kayıtdışı ekonomi konusundaki öneriler | |
10 | Türkiyede kayıt dışı ekonomi | |
11 | Türkiyede kayıtdışı ekonominin olumsuz etkileri | |
12 | Türkiyede kayıtdışı ekonominin çözüm yolları | |
13 | Türkiyede kayıtdışı ekonominin vergi yapısı üzerindeki etkileri | |
14 | Türkiyede kayıtdışı ekonominin vergi oranları üzerideki etkileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kayıt dışı ekonominin çözüm yolları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kayıt dışı ekonominin nedenleri ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'de kayıt dışı ekonominin boyutlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kayıt dışı ekonominin çözüm yolları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
Kayıt dışı ekonominin nedenleri ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 |
Türkiye'de kayıt dışı ekonominin boyutlarını bilir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |