Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Vergiciliği | MLİ457 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerin vergilendirilmesine ilişkin kuralları bilen ve bunları çalışma ortamında kullanabilen, gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili eleman yetiştirilmesidir. |
Ders İçeriği |
İşletme kavramı,İşletmelerin açıklanması,İşletmelerin görevleri,İşletmelerin tasnifi,Ticari işletmeler ve vergilendirilmesi,Verginin ticari işletmeler üzerine etkileri,Sözleşmeler ve vergi hukuku ile ilişkisi. |
Ders Kaynakları |
Recep Bıyık, Aydın Kıratlı, Vergi teşvikleri ve Korumaları, 2006. Abdurrahman Akdogan, Vergilerin İncelenmesi ve Degerlendirilmesi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme kavramı | |
2 | İşletmelerin açıklanması | |
3 | Ticari işletmeler | |
4 | Adi ortaklıklar ve vergilendirilmesi | |
5 | Anonim şirketler ve vergilendirilmesi | |
6 | Limited şirketler ve vergilendirilmesi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kollektif şirketler ve vergilendirilmesi | |
9 | Komandit şirketler ve vergilendirilmesi | |
10 | Kooparatifler ve vergilendirilmesi | |
11 | İşletmenin Yapısal özelliklerinin vergileme ile ilişkisi (Tasfiye, Yapısal Değişiklikler, Sermaye Artırımı, Birleşme, Devir, Şekil Değiştirme, Birleştirme, Devir ve Şekil Değiştirmenin Vergisel Boyutları) | |
12 | Ticari işletmeler ve vergilendirilmelerinin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi | |
13 | İşletme sözleşmeleri ve vergi hukuku ile ilişkisi | |
14 | İşletme Vergiciliği ve Politikası İle Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerin Vergilendirilmesinin Mahiyeti ve İşletmeler ve ilgili başlıca vergileri tanımlar. | |||
Vergi kanunlarının uygulanması ile vergilendirme işlemlerinde tarafların değerlendirilmesiyle ilgili tanımları yapar. | |||
Bölgelere ve işletme türlerine göre vergi teşviklerini açıklar | |||
Vergilendirme işlemlerinde tarafların değerlendirilmesiyle ilgili tanımları yapar. | |||
İşletmenin yapısal özelliklerinin vergileme ile ilişkisini ve İşletme Vergiciliği ile Politikalarının genel değerlendirilmesini kavrar ve tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerin Vergilendirilmesinin Mahiyeti ve İşletmeler ve ilgili başlıca vergileri tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vergi kanunlarının uygulanması ile vergilendirme işlemlerinde tarafların değerlendirilmesiyle ilgili tanımları yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere ve işletme türlerine göre vergi teşviklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vergilendirme işlemlerinde tarafların değerlendirilmesiyle ilgili tanımları yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin yapısal özelliklerinin vergileme ile ilişkisini ve İşletme Vergiciliği ile Politikalarının genel değerlendirilmesini kavrar ve tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |