EN
  • Anasayfa
  • MLİ461 Çevre Ekonomisi ve Mali Politikalar (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
MLİ461 - Çevre Ekonomisi ve Mali Politikalar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Ekonomisi ve Mali Politikalar MLİ461 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Onur POLAT
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gözde EŞ POLAT
Amaç

Bu derste öğrencilerin, dünyada sanayileşme ve nüfus artışının beraberinde getirdiği ve giderek daha fazla önem kazanan çevre ekonomisi ve çevreyi koruma ve daha yaşanır hale getirebilmek için nasıl mali politikalar izleneceği konularında bilgi sahibi olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste çevrenin önemi, ekonomik yapısı, kirlenme ve temizleme maliyetleri, dışsallıkları ve çevre duyarlılığı için nasıl bir mali politika izlenmesi gerektiği gibi konulara değinilecektir.

Ders Kaynakları New Environmental Policy Instruments in the European Union, Ian Bailey, 2003
Çevre Sorunlarına Ekonomik Yaklaşımlar ve Optimal Arayışları , Özcan Dağdemir 2010
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma Ders 50 1 50
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 15 1 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 107
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre Sorunları
2 Kentleşme ve Sanayileşme
3 Çevre Kirlenmesi
4 Yaşam Düzeyi ve Çevre Politikası
5 Kentleşme-Ekonomi İlişkileri
6 Kentleşmenin Toplumsal Maliyeti, Kentleşme Olgusu ve Kaynak Sorunu
7 Arasınav
8 Kentleşme Olgusu ve Çevre Sorunları
9 Piyasa Ekonomisi; Doğal Kaynaklar ve Ekonomik Faaliyetler
10 Kamusal Mallar, Hizmet ve Dışsallıklar
11 Çevre Kirlenmesinin Ekonomik Anlamı ve Toplumsal Refah Üzerindeki Etkileri
12 Fayda Maliyet Analizi; Kirlilik Kontrolü ile İlgili Ekonomik Yaklaşımlar
13 Ekonomik Büyüme ve Çevre Korunması
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğal kaynaklar ve çevre kavramları ile ekonomi ilişkisini öğrenebilmek.
Çevre ve doğal kaynakların yönetiminde etkinsizlik ve piyasa başarısızlıklarını değerlendirmek.
Çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını ve nedenlerini öğrenebilmek.
Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizi ve piyasa başarısızlıklarını öğrenebilmek.
Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizini öğrenebilmek.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Doğal kaynaklar ve çevre kavramları ile ekonomi ilişkisini öğrenebilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Çevre ve doğal kaynakların yönetiminde etkinsizlik ve piyasa başarısızlıklarını değerlendirmek. - - - - - - - - - - - - - -
Çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını ve nedenlerini öğrenebilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizi ve piyasa başarısızlıklarını öğrenebilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizini öğrenebilmek. - - - - - - - - - - - - - -