Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Ekonomisi ve Mali Politikalar | MLİ461 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Onur POLAT |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gözde EŞ POLAT |
Amaç |
Bu derste öğrencilerin, dünyada sanayileşme ve nüfus artışının beraberinde getirdiği ve giderek daha fazla önem kazanan çevre ekonomisi ve çevreyi koruma ve daha yaşanır hale getirebilmek için nasıl mali politikalar izleneceği konularında bilgi sahibi olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste çevrenin önemi, ekonomik yapısı, kirlenme ve temizleme maliyetleri, dışsallıkları ve çevre duyarlılığı için nasıl bir mali politika izlenmesi gerektiği gibi konulara değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
New Environmental Policy Instruments in the European Union, Ian Bailey, 2003
Çevre Sorunlarına Ekonomik Yaklaşımlar ve Optimal Arayışları , Özcan Dağdemir 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 50 | 1 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 15 | 1 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre Sorunları | |
2 | Kentleşme ve Sanayileşme | |
3 | Çevre Kirlenmesi | |
4 | Yaşam Düzeyi ve Çevre Politikası | |
5 | Kentleşme-Ekonomi İlişkileri | |
6 | Kentleşmenin Toplumsal Maliyeti, Kentleşme Olgusu ve Kaynak Sorunu | |
7 | Arasınav | |
8 | Kentleşme Olgusu ve Çevre Sorunları | |
9 | Piyasa Ekonomisi; Doğal Kaynaklar ve Ekonomik Faaliyetler | |
10 | Kamusal Mallar, Hizmet ve Dışsallıklar | |
11 | Çevre Kirlenmesinin Ekonomik Anlamı ve Toplumsal Refah Üzerindeki Etkileri | |
12 | Fayda Maliyet Analizi; Kirlilik Kontrolü ile İlgili Ekonomik Yaklaşımlar | |
13 | Ekonomik Büyüme ve Çevre Korunması | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğal kaynaklar ve çevre kavramları ile ekonomi ilişkisini öğrenebilmek. | |||
Çevre ve doğal kaynakların yönetiminde etkinsizlik ve piyasa başarısızlıklarını değerlendirmek. | |||
Çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını ve nedenlerini öğrenebilmek. | |||
Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizi ve piyasa başarısızlıklarını öğrenebilmek. | |||
Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizini öğrenebilmek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğal kaynaklar ve çevre kavramları ile ekonomi ilişkisini öğrenebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre ve doğal kaynakların yönetiminde etkinsizlik ve piyasa başarısızlıklarını değerlendirmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını ve nedenlerini öğrenebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizi ve piyasa başarısızlıklarını öğrenebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizini öğrenebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |