Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Maliyesinde Güncel Konular | MLİ452 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adil AKINCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin genel amacı; Türkiye için çok önemli olan kamu maliyesindeki yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini ortaya koyabilmek ve tartışabilmektir. |
Ders İçeriği |
Uluslar arası mali sorunlar ile bunların Türkiye’ye etkileri; karşılaşılan kamu açıkları, kayıt dışı ekonomi, gelir dağılımı, mali istikrarsızlıklar ve mali piyasaların yeniden yapılanması; bütçe, harcama ve vergi sistemleri sorunları ele alınarak incelenecek ve bu konulardaki öneriler tartışılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Banka ve Ekonomik Yorumlar Dergisi. İktisat Dergisi. İktisat-İşletme ve Finans Dergisi. Sayıştay Dergisi. Sosyo-Ekonomi Dergisi. Vergi Dünyası Dergisi. Vergi Sorunları Dergisi. Yaklaşım Dergisi. Periyodik ve Süreli yayınlar http://www.tepav.org.tr.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 50 | 1 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili tanımlamaların yapılarak genel çerçevenin çizilmesi | |
2 | Kamu maliyesiyle ilgili Dünya ölçeğindeki gelişmelerin incelenmesi | |
3 | Kamu maliyesiyle ilgili Türkiye ölçeğindeki gelişmelerin incelenmesi | |
4 | Türkiye'de kamu maliyesinin temel sorunlarının tesbiti | |
5 | Türkiye'de kamu maliyesinin temel sorunlarının tesbiti II | |
6 | Türkiye'de kamu maliyesinin temel sorunlarının tesbiti III | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Türkiye'de bütçenin analizi I | |
9 | Türkiye'de bütçenin analizi II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Türkiye'de yerel yönetimler maliyesinin analizi | |
11 | Türkiye'de yerel yönetimler maliyesinin analizi II | |
12 | Türkiye'de özelleştirme | |
13 | Türkiye'de devlet borçları | |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kamu maliyesindeki temel sorunları tespit edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dünya'da ve Türkiye'de Kamu Maliyesindeki sorunları ve gelişmeleri eleştirir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamu maliyesindeki temel sorunları tespit edebilir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Dünya'da ve Türkiye'de Kamu Maliyesindeki sorunları ve gelişmeleri eleştirir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 |