Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Harcama Hukuku | MLİ462 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, yeni kamu mali yönetimi anlayışı çerçevesinde Türkiye’de kamu harcamalarına ilişkin pratikte uyulması gerekli kurallar ile söz konusu kuralların bağlı olduğu hukuki metinler hakkında teorik ve pratik bilgilerin öğrencilere kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Kamu harcama hukukunun kaynakları; kamu harcamalarının sınıflandırılması; Analitik Bütçe Sınıflandırması; Performans Programı Açısından Kamu Harcamaları; Kamu İdarelerinin Tasnifi; Bütçe; Bütçelerin Uygulanma Esasları; Kamu Harcamalarının Ödenme Süreci; Kamu Harcamalarının Kaydedilmesi ve Raporlanması; İç Kontrol ve Kamu Harcamalarında Denetim; Kamu Harcamalarında Sorumluluk; Kamu Harcamaları Süreci ve Sayıştay. |
Ders Kaynakları |
Harcama Hukuku(Yaşar Methibay)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Harcama hukukunun tanımı, hukuk sistemleri içindeki yeri, diğer hukuk dallarıyla ilişkisi | |
2 | Harcama hukukunun kaynakları ve anayasal ilkeleri | |
3 | Harcama kanunlarının uygulanması | |
4 | Harcama görevi, yükümlülüğü ve sorumluluğu | |
5 | Harcama yapma işlemleri ve harcama yapma sürecinin işleyişi | |
6 | Harcama işlemlerinde süreler ve sürelerin uzaması, harcama hukukunda zamanaşımı | |
7 | Ara sınav | |
8 | Harcama icrası, harcama suç ve cezaları | |
9 | Harcama hataları ve düzeltme yolları | |
10 | Harcama hukukunda uzlaşma | |
11 | Harcama denetimi ve yargısı | |
12 | Harcama hukukunda ispat | |
13 | Türkiye'de harcırah sistemi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Harcama hukukunda denetimin önemini kavrama | |||
Harcama hukukunun kaynaklarını kavrama | |||
Harcama yapma işleyişine hakim olma. | |||
Harcama hataları ve düzeltme yollarını kavrama | |||
Harcama hukukunun hukuk sistemi içerisindeki yerini kavrama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Harcama hukukunda denetimin önemini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Harcama hukukunun kaynaklarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Harcama yapma işleyişine hakim olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Harcama hataları ve düzeltme yollarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Harcama hukukunun hukuk sistemi içerisindeki yerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |