Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Para Teorisi ve Politikası | IKT483 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Para piyasası ile ilgili teorileri anlatmak ve para, bankacılık ve finans piyasalarının işleyiş mekanizmasını günümüz ekonomisini analiz ederek örneklerle açıklamak |
Ders İçeriği |
Paranın tanımı, fonksiyonları ve türleri, para arz ve talebi, parasal sistemler ve para teorileri, döviz piyasaları ve para politikaları gibi konuları kapsayan teorik ve uygulamaya yönelik analizler |
Ders Kaynakları |
TCMB, Ekonomik Terimler Sözlüğü.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Para,Paranın Özellikleri,Paranın Tanımı ve Fonksiyonları - Para Çeşitleri | Sözlü |
2 | Para Talebi - Para Arzı | Sözlü |
3 | Denge Faiz Haddinin Oluşumu | Sözlü |
4 | Para Sistemleri - Para Teorileri | Sözlü |
5 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası | Sözlü |
6 | Merkez Bankası Para Politikası Amaçları | Sözlü |
7 | Merkez Bankası Para Politikası Araçları | Sözlü |
8 | Ara Sınav-Genel Değerlendirme | Sözlü |
9 | Ödemeler Dengesi ve Para Politikası | Sözlü |
10 | Döviz Kuru Rejimleri | Sözlü |
11 | Para Politikası Stratejileri | Sözlü |
12 | Enflasyon ve Parasal İstikrarsızlık | Sözlü |
13 | Dünya’da Para Krizleri | Sözlü |
14 | Türkiye’de Para Krizleri | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makro iktisadi göstergeler ışığında para piyasası analiz eder | |||
Para Piyasası araçları ve Merkez Bankasının para piyasasındaki etkinliği analiz eder | |||
Para krizlerini analiz eder. | |||
Para talebi ve para arzı temelinde paranın fonksiyonlarını bilir | |||
Para politikası araçları ve amaçlarını bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makro iktisadi göstergeler ışığında para piyasası analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para Piyasası araçları ve Merkez Bankasının para piyasasındaki etkinliği analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para krizlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para talebi ve para arzı temelinde paranın fonksiyonlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para politikası araçları ve amaçlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |