Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Okuryazarlık | İŞL474 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hüseyin YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrenciyi temel finansal kavramlar konusunda bilinçlendirmek, algılama düzeylerini yükseltmek, finansa ilişkin haberleri, gelişmeleri, yorumları sağlıklı bir şekilde irdeleyebilmektir. |
Ders İçeriği |
Derste sigortacılık, uluslararası finans merkezleri, enflasyon, belediyelerin finansmanı, finansal krizler, işsizlik, asgari ücret vb. konular tartışılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Finansal Ekonomik Çözümler, Doç.Dr.Hüseyin YILMAZ, Murat Kitabevi, Ankara, 2017
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finans okuryazarlığına giriş | |
2 | Sigortacılık sektöründe finansal hizmet üretimine ilişkin sorunlar | Ders |
3 | Uluslararası finans merkezi olmak ve istanbul | |
4 | Gizemli bir kavram:finans okuryazarlığı | |
5 | Belediyelerin Tahvil ile Finansmanı | |
6 | Finans ve Seçim | |
7 | Vize Sınavı | Sözlü |
8 | Finans ve Ticaretin Potansiyel Coğrafyası | |
9 | Finansa ilişkin vaatler yerine getirilebilir mi | |
10 | Bitcoin'e yatırım yapılabilir mi ? | |
11 | Enflasyonla mücadelede sosyo-kültürel boyut | |
12 | asgari ücret artışının muhtemel etkileri | |
13 | işsizlik nasıl azaltılabilir | |
14 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal sistemi tanır, finansal piyasalar, finansal aracılar ve finansal araçlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Finansal okuryazarlık kavramı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | |||
Mali tabloları tanır, bu mali tabloları okur ve yorumlanmasını yapar | |||
Finans ve ekonomi ile ilgili temel kavramları tanıyabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal sistemi tanır, finansal piyasalar, finansal aracılar ve finansal araçlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal okuryazarlık kavramı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mali tabloları tanır, bu mali tabloları okur ve yorumlanmasını yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finans ve ekonomi ile ilgili temel kavramları tanıyabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |