Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Geçmişten Günümüze Göç ve Nüfus Hareketleri | UİL472 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yuz yuze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fahriye Begüm YILDIZELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Uluslararasi goc sorunu, insanlik tarihiyle baslamis bir kavramdir. Bu derste, goc kavramindan yola cikarak, uluslararasi iliskiler perspektifinde giderek artan nufus hareketlerinin onemini tarihsel boyutlariyla ve gunumuz acisindan degerlendirilmesi amaclanmaktadir. |
Ders İçeriği |
Devletlerin dis politikalarina goc perspektifi ile dinamikleri araciligiyla bakilacak ve bu baglamda teorik ve tarihsel bir dusunce ikliminde goc olgusu islenecektir. |
Ders Kaynakları |
Ayhan KAYA ve Günay Göksu ÖZDOĞAN (ed.) Uluslararası İlişkilerde Sınır Tanımayan Sorunlar: Göç, Yurttaşlık, İnsan Hakları, Toplumsal Cinsiyet, Küresel Adalet ve Güvenlik (İstanbul: Bağlam Yayınları, 2003)
Massimo Livi Bacci, Avrupa'da Nufus Hareketleri, Istanbul: Literatur Yayinlari, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Göç kavramı ve uluslararası göçün sebepleri | Ders |
2 | Uluslararası göç türleri ve teorileri | Ders |
3 | Osmanlı imparatorluğu döneminde göç ve nüfus hareketlerinin değerlendirilmesi-I | Ders |
4 | Osmanlı imparatorluğu döneminde göç ve nüfus hareketlerinin değerlendirilmesi-II | Ders |
5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Göç politikaları-I | Ders |
6 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Göç politikaları-II | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Uluslararası güvenlik politikaları kapsamında ülkelerin göç politikaları-I | Ders |
9 | Uluslararası güvenlik politikaları kapsamında ülkelerin göç politikaları-II | Ders |
10 | Uluslararası Göç Sorunları-I | Ders |
11 | Uluslararası Göç Sorunları-II | Ders |
12 | Uluslararası Göç Sorunları ve Türkiye | Ders |
13 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirmek | |||
Küreselleşen dünyada göç hareketlerinin uluslararası platformlarda değerlendirilmesini sağlamak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küreselleşen dünyada göç hareketlerinin uluslararası platformlarda değerlendirilmesini sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |