Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mali Matematik | MLİ255 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-Yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Ders Veren | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Amaç |
Maliye bölüm öğrencilerine maliye ve iktisat konularında problemlerin çözümünü öğretmek |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği; yüzde hesapları, fonksiyonlar, faiz,, optimizasyon: gelir ve kar maksimizasyonu, maliyet minimizasyonu, optimizasyon problemlerinin matematiksel modelinin kurulması ve grafik yöntemi ile çözülmesidir. |
Ders Kaynakları |
Kılavuz E. 2016, İktisatçılar için Matematik, Seçkin Yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Matematiksel bir modelin elemanları | |
2 | Doğrusal Fonksiyonların Belirlenmesi | |
3 | İktisatta kullanılan Doğrusal Fonksiyonlar ve Eşitlikler | |
4 | Doğrusal Fonksiyonlarda Esneklik Hesaplaması | |
5 | Denge Analizine Giriş | |
6 | Basit Keynesyen Makro Modelde Mal Piyasasında Denge | |
7 | Açık ekonomide Mal Piyasası Dengesi : IS Eğrisi | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Bütçe Dengesi | |
10 | Dış Açık ve Borçlanma | |
11 | Lineer Fonksiyonlar | Ders |
12 | Doğrusal Talep Fonksiyonu ve Piyasa Dengesi | |
13 | Kısmi Türev Kuralları | |
14 | Türevin İktisatta Kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekonomik modellerde optimizasyon ve doğrusal denklemlerde matematiksel tekniklerin kullanılması ve anlaşılması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İktisadi modellerde değişkenlerin ve parametrelerin kullanılması ve yorumlanması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mikro ve makroekonomik teoride matematiksel modellerin analiz edilmesi ve anlaşılması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekonomik modellerde optimizasyon ve doğrusal denklemlerde matematiksel tekniklerin kullanılması ve anlaşılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktisadi modellerde değişkenlerin ve parametrelerin kullanılması ve yorumlanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mikro ve makroekonomik teoride matematiksel modellerin analiz edilmesi ve anlaşılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |