Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikro Ekonomi | MLİ355 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Ders Veren | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin lisans eğitimlerinde temel mikro ekonomik konulara olan ilgilerini artırmak ve bilgi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Mikro Ekonomik Teori: Tüketici Teorisi- Firma Teorisi- Piyasalar- Oyun Teorisine Giriş |
Ders Kaynakları |
Mikro İktisat Edgar K. Browning and Mark Zupan
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kavramsal Çerçeve: İktisat Nedir? İktisat Kavramlarına Giriş- Neoklasik Çerçeve ve Mikroekonomiye Giriş | |
2 | Talep-Arz ve Fiyat: Tüketici Teorisi: Talebin Tanımı ve Talep Kanunu- Talebe Etki Eden Faktörler | |
3 | Tüketici Teorisi: Talebin Fiyat Esnekliği ve Çapraz Fiyat Esnekliği- Tüketici Dengesi ve Etki Eden Faktörler | |
4 | Üretim (Firma) Teorisi: Arzın Tanımı ve Arz Kanunu- Arza Etki Eden Faktörler | |
5 | Üretim (Firma) Teorisi: Üretim Faktörleri ve Fiyatları- Üretim Fonksiyonu ve Denge- Maliyetler | |
6 | Üretim (Firma) Teorisi: Kısa Dönem Firma- Uzun Dönem Piyasa Arzı | |
7 | Tüketici Tercihi ve talep teorisi | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Piyasalar: Tam Rekabet Piyasası | |
10 | Piyasalar: Eksik Rekabet Piyasaları- Monopol Piyasalar | |
11 | Piyasalar: Eksik Rekabet Piyasaları- Oligopol Piyasalar: Cournot ve Duopoli | |
12 | Piyasa Başarısızlıkları, Dışsallıklar ve Çevre | |
13 | Kamusal Mallar, kamu tercihleri, hükümet | |
14 | Emek Piyasası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Üreticilerin ekonomik karar verme sürecini anlama.; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Neo-klasik kurama göre üretim ve maliyetleri açıklayabilme; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mikro iktisadın temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme.; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mikro iktisadın analitik araçlarını kullanabilme.; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kardinal ve ordinal yaklaşıma göre tüketici davranışlarını açıklayabilme.; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Üreticilerin ekonomik karar verme sürecini anlama.; | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Neo-klasik kurama göre üretim ve maliyetleri açıklayabilme; | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Mikro iktisadın temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme.; | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 |
Mikro iktisadın analitik araçlarını kullanabilme.; | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 |
Kardinal ve ordinal yaklaşıma göre tüketici davranışlarını açıklayabilme.; | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |