Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Maliyesinde Alternatif Yaklaşımlar | MLİ463 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adil AKINCI |
Ders Veren | Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin devletin ekonomideki yerine ilişkin yaklaşımları öğrenmelerini sağlamaktır |
Ders İçeriği |
Devletin ekonomideki yeri ve önemi Piyasa başarısızlığı yaklaşımı Anayasal iktisat yaklaşımı Diğer yaklaşımlar |
Ders Kaynakları |
Kamu Maliyesinde Çağdaş Yaklaşımlar Prof. Dr. Coşkun Can Aktan, Yrd. Doç. Dr. Dilek Dileyici, Yrd. Doç. Dr. İstiklal Y. Vural Ekim 2006 / 1. Baskı / 184 Syf.
Ders Kitabı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye ekonomisine bakış | |
2 | Türkiye'de vergilerin sınıflandırılması | |
3 | Vergilerin Ekonomik Etkileri | |
4 | Türkiye'de harcamaların sınıflandırılması | |
5 | Harcamaların ekonomik etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | AB ülkelerinde vergi sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Vize Sınavı | |
8 | AB ülkelerinde harcama politikaları | |
9 | Vergi Rekabeti | |
10 | Küreselleşme ve etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Kamu Maliyesinde yeni trendler | |
12 | Ülkeler arası vergi sorunları | |
13 | Ülkelerdeki farklı bütçe sistemleri | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küresel Mallar | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Gıda Güvencesi | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küresel Mallar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gıda Güvencesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |