Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültürel Ekonomi | MLİ464 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Kültürel ekonomi dersi, kültür mirası, gösteri sanatları ve diğer tüm yaratıcı sanatların girdi ve çıktılarından oluşan kültür endüstrilerinin üretici, tüketici, devlet ve özel sektör davranışları ele alınarak ekonomik açıdan analiz edilmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Kültüre olan arz ve talep, kültür ve sanat endüstrisi |
Ders Kaynakları |
Kültür ve Sanat -Ekonomisi: Kavramlar, Analizler, Modeller, Prof Dr. Sacit Hadi Akdede
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Kültür-Sanat Piyasasına Genel Bakış | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kültür-Sanat Piyasasında Büyüme | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Kültür-Sanat Arz ve Talebinin Mikroekonomisi: Tüketici Talebi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Kültür-Sanat Talebinin Karakteristikleri ve Politika Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Gösteri Sanatlarında Üretim | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Gösteri Sanatlarında Firmalar ve Piyasalar | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Kültür-Sanatta Verimlilik ve Finansal Sorunlar | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Kültür-Sanatta Kamu Politikası: Devlet Sanatı Teşvik Etmeli midir? | Ders Tartışmalı Ders |
11 | ABD ve Kanada’da Kültür-Sanata Kamu ve Özel Sektör Desteği | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Batı Avrupa’da Kültür-Sanata Kamu ve Özel Sektör Desteği | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Türkiye’de Kültür-Sanata Doğrudan Kamu Desteği | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Kültür-Sanat, Ekonomi ve Toplum: Eğitim ve İstihdam Yönünden Kültür- Sanat | Ders Tartışmalı Ders |
15 | Yerel Ekonomide Kültür-Sanatın Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
16 | Yıl sonu sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Kültürle kalkınma arasındaki ilişkiyi tartışabilir. • Kültüre olan arz ve talebi açıklayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Mikro iktisat yöntemlerinin kültür sektörüne ve kültür mallarınaa uygulayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Kültürle kalkınma arasındaki ilişkiyi tartışabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Kültüre olan arz ve talebi açıklayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Kültürle kalkınma arasındaki ilişkiyi tartışabilir. • Kültüre olan arz ve talebi açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Mikro iktisat yöntemlerinin kültür sektörüne ve kültür mallarınaa uygulayabilir. | 3 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Kültürle kalkınma arasındaki ilişkiyi tartışabilir. | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Kültüre olan arz ve talebi açıklayabilir. | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |