EN
  • Anasayfa
  • MLİ464 Kültürel Ekonomi (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MLİ464 - Kültürel Ekonomi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kültürel Ekonomi MLİ464 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yasin ACAR
Ders Veren
Amaç

Kültürel ekonomi dersi, kültür mirası, gösteri sanatları ve diğer tüm yaratıcı sanatların girdi ve çıktılarından oluşan kültür endüstrilerinin üretici, tüketici, devlet ve özel sektör davranışları ele alınarak ekonomik açıdan analiz edilmesini amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Kültüre olan arz ve talep, kültür ve sanat endüstrisi

Ders Kaynakları Kültür ve Sanat -Ekonomisi: Kavramlar, Analizler, Modeller, Prof Dr. Sacit Hadi Akdede
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Ders Tartışmalı Ders
2 Kültür-Sanat Piyasasına Genel Bakış Ders Tartışmalı Ders
3 Kültür-Sanat Piyasasında Büyüme Ders Tartışmalı Ders
4 Kültür-Sanat Arz ve Talebinin Mikroekonomisi: Tüketici Talebi Ders Tartışmalı Ders
5 Kültür-Sanat Talebinin Karakteristikleri ve Politika Uygulamaları Ders Tartışmalı Ders
6 Gösteri Sanatlarında Üretim Ders Tartışmalı Ders
7 Gösteri Sanatlarında Firmalar ve Piyasalar Ders Tartışmalı Ders
8 Kültür-Sanatta Verimlilik ve Finansal Sorunlar Ders Tartışmalı Ders
9 Ara sınav Ders Tartışmalı Ders
10 Kültür-Sanatta Kamu Politikası: Devlet Sanatı Teşvik Etmeli midir? Ders Tartışmalı Ders
11 ABD ve Kanada’da Kültür-Sanata Kamu ve Özel Sektör Desteği Ders Tartışmalı Ders
12 Batı Avrupa’da Kültür-Sanata Kamu ve Özel Sektör Desteği Ders Tartışmalı Ders
13 Türkiye’de Kültür-Sanata Doğrudan Kamu Desteği Ders Tartışmalı Ders
14 Kültür-Sanat, Ekonomi ve Toplum: Eğitim ve İstihdam Yönünden Kültür- Sanat Ders Tartışmalı Ders
15 Yerel Ekonomide Kültür-Sanatın Rolü Ders Tartışmalı Ders
16 Yıl sonu sınavı Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Kültürle kalkınma arasındaki ilişkiyi tartışabilir. • Kültüre olan arz ve talebi açıklayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Mikro iktisat yöntemlerinin kültür sektörüne ve kültür mallarınaa uygulayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Kültürle kalkınma arasındaki ilişkiyi tartışabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Kültüre olan arz ve talebi açıklayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Kültürle kalkınma arasındaki ilişkiyi tartışabilir. • Kültüre olan arz ve talebi açıklayabilir. 4 4 4 3 3 3 2 2 2 3 2 3 2 2
Mikro iktisat yöntemlerinin kültür sektörüne ve kültür mallarınaa uygulayabilir. 3 4 1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1
Kültürle kalkınma arasındaki ilişkiyi tartışabilir. 4 4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1
Kültüre olan arz ve talebi açıklayabilir. 5 4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1