Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Savunma Ekonomisi | MLİ358 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Savunma ekonomisi hakkında öğrencilere bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Savunma talebi, Silahlanma yarışı, Tedarik, Askeri insangücü, Silah ticareti, Savunma sanayi, Kalkınma Savunma ilişkisi, Terörizm Ekonomisi. |
Ders Kaynakları |
Savunma Ekonomisi, Prof. Dr. Şennur Sezgin
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu Harcamaları 1. Geniş ve Dar Anlamda Kamu Harcamaları 2. Kamu Harcamalarının Artış Nedenleri 3. Kamu Harcamalarının Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
2 | Savunma Harcamalarının Tanımı ve Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
3 | Savunma Harcamalarının Düzeyinin Belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Savunma Harcamaları ve Ekonomik Büyüme | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
5 | Dünyada Savunma Harcamaları 1. Ülkelerin ithalat ve ihracatlarına göre savunma harcamaları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
6 | NATO ülkelerinin savunma harcamaları 3. Dünyada Silah ekonomisi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
7 | Türkiyede Savunma Harcamaları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
8 | Arasınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
9 | Savunma Harcamalarının Ekonomi üzerindeki etkileri-Dolaysız Etkiler | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
10 | Ödemeler Dengesine etkisi. Kaynak Dağılımına Etkisi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
11 | Toplam talep etkisi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
12 | Literatürde savunma harcamaları konusunda yapılan çalışmalar-araştırılması ve incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
13 | İstihdam etkisi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Hızlandırıcı (Spin-off) etkisi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
15 | Savunma Ekonomisinde Ekonometrik modeller | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
16 | Yıl sonu sınavı | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Savunma ekonomisinin etkilerini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı ekonomik sektörler arasında bağlantı kurabilme ve ekonomik ilişkileri kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekonomik tartışmaları takip edebilme ve yorum yapabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Savunma ekonomisinin etkilerini kavrar | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Farklı ekonomik sektörler arasında bağlantı kurabilme ve ekonomik ilişkileri kavrayabilme | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Ekonomik tartışmaları takip edebilme ve yorum yapabilme | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |