EN
  • Anasayfa
  • İSL107 Genel Matematik (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İSL107 - Genel Matematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Matematik İSL107 1 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Eda ÖZEN
Ders Veren Doç. Dr. Eda ÖZEN
Amaç

Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak

Ders İçeriği

Sayılar, cebir,çarpanlara ayırma, denklemler ve eşitsizlikler, fonksiyonlar, logaritma, lineer denklem sistemleri ve matrisler, türev, integral

Ders Kaynakları Açıköğretim Fakültesi Genel Matematik Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir 2003
Prof. Dr. Hüseyin HALİLOV, Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU , Meslek Yüksek Okulları ve Mühendislik Fakülteleri İçin Matematik, Ankara 2006
Genel Matematik,Prof.Dr.A.Sinan Çevik,Öğr.Gör.Engin bozacı,Ankara 2008
Temel Matematik ,Dr.Sezer Karaca,İstanbul 2008
Matematik,Prof.Dr.Hüseyin Halilov,Prof.Dr.h.Hilmi Hacısalihoğlu,Ankar 2006
Sosyal Bilimlerde Matematik,Prof.Dr.Ahmet Öztürk,Bursa 2005
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sayı sistemleri
1 Sayılar I
2 Sayı sistemleriyle ilgili problem çözümleri
2 Sayılar II
3 Cebir I
3 Üslü ve köklü ifadeler
4 Cebir II
4 Kümeler ve mutlak değer
5 Cebir III
5 Çarpanlara ayırma
6 Denklemler Ve Eşitsizlikler I
6 özdeşlikler
7 Denklemler Ve Eşitsizlikler II
7 I.Dereceden denklemler
8 Fonksiyon I
8 II.Dereceden denklemler
9 Eşitsizlikler
9 Fonksiyon II
10 I.ve II. Dereceden eşitsizliklerin çözümü
10 Logaritma
11 Lineer Denklem Sistemleri ve Matrisler
11 Fonksiyonlar ve fonksiyon çeşitleri
12 Fonksiyon işlemleri
12 Türev I
13 Fonksiyonların grafikleri,Parabol
13 Türev II
14 Genel örnek çözümleri
14 İntegral
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türev kavramı kavrayabilir, çeşitli tipteki fonksiyonların türevlerini bulabilir, Yüksek mertebeden türev alabilir, Türevin geometrik yorumunu yapabilir, Türevi Mesleki alanlarda kullanabilir
Temel matematik problemlerini çözebilir.
Matematiksel ifadeleri anlayıp yorumlayabilir.
Üstel fonksiyonunun tersi olan logaritma fonksiyonunu kavrar, Logaritma fonksiyonunun grafiğini çizebilir, Logaritma fonksiyonunun özelliklerini kullanarak işlem yapabilir
Matris kavramını öğrenebilir, Matrisler arasında toplama, çıkarma çarpma ve bir skalerle çarpma işlemlerini yapabilir
Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilir, Birinci ve İkinci derece eşitsizlikleri çözebilir
Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenir, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilir
Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve reel sayılar kümelerinin neler olduğunu hatırlayıp, aritmetik işlem yapabilir
Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapabilir.
İntegral kavramını kavrayabilir, Çeşitli tipte fonksiyonların integralini alabilir, belirli İntegrali kavrayabilir, İntegralin mesleki uygulamalarını yapabilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türev kavramı kavrayabilir, çeşitli tipteki fonksiyonların türevlerini bulabilir, Yüksek mertebeden türev alabilir, Türevin geometrik yorumunu yapabilir, Türevi Mesleki alanlarda kullanabilir - - - - - - - - - - - - - -
Temel matematik problemlerini çözebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Matematiksel ifadeleri anlayıp yorumlayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Üstel fonksiyonunun tersi olan logaritma fonksiyonunu kavrar, Logaritma fonksiyonunun grafiğini çizebilir, Logaritma fonksiyonunun özelliklerini kullanarak işlem yapabilir - - - - - - - - - - - - - -
Matris kavramını öğrenebilir, Matrisler arasında toplama, çıkarma çarpma ve bir skalerle çarpma işlemlerini yapabilir - - - - - - - - - - - - - -
Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilir, Birinci ve İkinci derece eşitsizlikleri çözebilir - - - - - - - - - - - - - -
Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenir, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilir - - - - - - - - - - - - - -
Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve reel sayılar kümelerinin neler olduğunu hatırlayıp, aritmetik işlem yapabilir - - - - - - - - - - - - - -
Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapabilir. - - - - - - - - - - - - - -
İntegral kavramını kavrayabilir, Çeşitli tipte fonksiyonların integralini alabilir, belirli İntegrali kavrayabilir, İntegralin mesleki uygulamalarını yapabilir - - - - - - - - - - - - - -