EN
  • Anasayfa
  • İSL107 Genel Matematik (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İSL107 - Genel Matematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Matematik İSL107 1 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Eda ÖZEN
Ders Veren Doç. Dr. Eda ÖZEN
Amaç

Bu dersin amacı, iktisat ve idari bilimler eğitimine temel oluşturacak temel matematiksel kavram ve işlemleri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrencilerin sayılar, cebirsel ifadeler, denklemler, fonksiyonlar ve grafikler gibi temel konularda sağlam bir altyapı edinmeleri hedeflenmektedir. Böylelikle, analizlerde kullanılan temel matematiksel kavram ve yöntemlerin anlaşılabilmesi için öğrencilere bir temel kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin, iktisat teorilerini anlamada ve ekonomik modelleri çözümlemede gerekli olan fonksiyonlar, limit, türev ve optimizasyon gibi temel matematik araçlarını etkin biçimde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. Böylece öğrenciler, ilerleyen dönemlerde karşılaşacakları istatistiksel ve iktisadi analizlerde gerekli olan matematiksel düşünme, ekonomik ilişkileri nicel olarak ifade edebilme, analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştireceklerdir.

Ders İçeriği

Bu ders, öğrencilerin alanlarında yapacakları analizlerin temelini oluşturan matematiksel araçları kazandırmak için tasarlanmıştır. Denklemler, fonksiyonlar, türev ve optimizasyon gibi konuları işleyerek ekonomik modelleri çözümleme ve analitik düşünme becerisi kazandırılacaktır. Bu sayede, ilerleyen dönemlerdeki temel ve uzmanlık alan dersleri için gerekli olan sağlam altyapı sunulmaktadır.

Ders Kaynakları Sydsæter, K., Hammond, P. J., Strom, A. & Carvajal, A. (2021). Essential mathematics for economic analysis. Pearson Education.
Sydsaeter, K. & Hammond, P. (2004) Ekonomik Analiz için Temel Matematik. Turhan Kitabevi: Ankara.
Açıköğretim Fakültesi Genel Matematik Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir 2003
Prof. Dr. Hüseyin HALİLOV, Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU , Meslek Yüksek Okulları ve Mühendislik Fakülteleri İçin Matematik, Ankara 2006
Genel Matematik,Prof.Dr.A.Sinan Çevik,Öğr.Gör.Engin bozacı,Ankara 2008
Temel Matematik ,Dr.Sezer Karaca,İstanbul 2008
Matematik,Prof.Dr.Hüseyin Halilov,Prof.Dr.h.Hilmi Hacısalihoğlu,Ankar 2006
Sosyal Bilimlerde Matematik,Prof.Dr.Ahmet Öztürk,Bursa 2005
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Final Final 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 154
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,04
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sayı sistemleri
2 Sayı sistemleriyle ilgili problem çözümleri
3 Üslü ve köklü ifadeler
4 Kümeler ve mutlak değer
5 Çarpanlara ayırma
6 Denklemler Ve Eşitsizlikler I
7 Denklemler Ve Eşitsizlikler II
8 II.Dereceden denklemler
9 Eşitsizlikler
10 Logaritma
11 Lineer Denklem Sistemleri ve Matrisler
12 Fonksiyon işlemleri
13 Fonksiyonların grafikleri,Parabol
14 İntegral
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel matematik problemlerini çözebilir.
Matematiksel ifadeleri anlayıp yorumlayabilir.
Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilir, Birinci ve İkinci derece eşitsizlikleri çözebilir
Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenir, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilir
Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapabilir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Temel matematik problemlerini çözebilir. 1 1 - - - - 2 - - - - - - -
Matematiksel ifadeleri anlayıp yorumlayabilir. 1 - - - - - - - - - - - - -
Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilir, Birinci ve İkinci derece eşitsizlikleri çözebilir 1 - - - - - - - - - - - - -
Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenir, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilir 1 - - - - - - - - - - - - -
Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapabilir. 1 1 - - - - 2 - - - - - - -
Ortalama Değer 1 0,4 - - - - 0,8 - - - - - - -