Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tanzimat Dönemi Türk Roman ve Hikayesi | TDE110 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Tanzimat dönemi Türk romanı ve hikayesi hakkında bilgi edinmek. |
Ders İçeriği |
Tanzimat roman ve hikayecilerinin değerlendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Ondokuzuncu Asır Türk Edebiyatı, Ahmet Hamdi Tanpınar, Dergâh Yayınları, İstanbul.
Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, Orhan Okay, Dergâh Yayınları, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 18 | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türk Modernleşmesi | |
2 | Klasik Türk Nesri | |
3 | Türk Nesrinde Yenilenme | |
4 | Yeni Edebi Türler | |
5 | Muhayyelat | |
6 | Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat | |
7 | Vize | |
8 | Ahmed Midhat Efendi | |
9 | Sergüzeşt | |
10 | Mizancı Murad | |
11 | Recaizade Mahmud Ekrem | |
12 | Araba Sevdası | |
13 | Namık Kemal | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Türk roman örneklerini değerlendirmek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Türk roman örneklerini değerlendirmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |