Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meşrutiyet Dönemi Türk Roman ve Hikayesi | TDE308 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü, Oral |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikayesi hakkında bilgi vermek, dönem şiiri üzerinde yorum yapabilme becerisi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikayesi, devrin roman anlayışı, devrin romancı ve hikayecileri |
Ders Kaynakları |
Çetişli, İsmail (ed.) (2007). II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay.
Enginün, İnci (2013). Yeni Türk Edebiyatı Tanzimattan Cumhuriyete (1839-1923), Dergah Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 26 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | II. Meşrutiyet Dönemi Siyasi, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler ve Türk Edebiyatı | |
2 | II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Akımları ve "Milli Edebiyat" Kavramının Tartışılması | |
3 | "Yeni Lisan" Hareketi | |
4 | Ziya Gökalp ve Türkçülüğün Esasları | |
5 | Ömer Seyfettin ve Sanat Anlayışı | |
7 | Ömer Seyfettin'in Hikayeleri | |
7 | Ömer Seyfettin'in Hikayeleri | |
8 | Ahmet Hikmet Müftüoğlu - Gönül Hanım | |
9 | Ahmet Hikmet Müftüoğlu - Çağlayanlar | |
10 | Halide Edip Adıvar - Sinekli Bakkal | |
11 | Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Kiralık Konak | |
12 | Refik Halid Karay - Şeftali Bahçeleri | |
13 | II. Meşrutiyet Dönemi Basın Yayın Hayatı | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu ders Meşrutiyet Dönemi roman ve hikayesi hakkında temel bilgiler kazandırır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu ders Meşrutiyet Dönemi roman ve hikayesi hakkında temel bilgiler kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |