Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Osmanlı Metinleri I | TDE229 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım, Ankara 2012
Faruk Kadri Timurtaş, Osmanlı Türkçesi III, İstanbul 1996 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Dini-destani metinler | Ders |
2 | Dini-destani metinler | Ders |
3 | Halk hikayeleri | Ders |
4 | Halk hikayesi metinleri | Ders |
5 | Destanî metinler | Ders |
6 | Destani metinler | Ders |
7 | Tasavvufî metinler | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Tasavvufi metinler | Ders |
11 | Siyer metinleri | Ders |
11 | Siyer metinleri | Ders |
12 | Şair tezkireleri | Ders |
13 | Şair tezkireleri metinleri | Ders |
14 | Şair tezkiresi metinleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap harfli metinleri hatasız bir şekilde Latin harflerine çevirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk edebiyatı metinlerini yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk edebiyatı metinlerini anlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik metinlerin dil özelliklerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk Edebiyatı alanının metinlerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap harfli metinleri hatasız bir şekilde Latin harflerine çevirebilir. | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Klasik Türk edebiyatı metinlerini yorumlayabilir. | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Klasik Türk edebiyatı metinlerini anlayabilir. | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Klasik metinlerin dil özelliklerini tanır. | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Klasik Türk Edebiyatı alanının metinlerini tanır. | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |