Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi | TDE437 | 7 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze sınıf ortamında. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
Amaç |
En az iki dil içerisinde var edilen edebi metinleri mukayese etmek, karşılaştırmalı edebiyatın tarihini ve ilkelerini tespit etmek. |
Ders İçeriği |
Karşılaştırmalı edebiyatın ortaya çıkışı, Türkiye'de yapılan çalışmalar, sömürge edebiyatı ile karşılaştırmalı edebiyatın ilişkisi, karşılaştırma yaparken dikkat edilecek ve öncelikli ilkeler. |
Ders Kaynakları |
Mukayeseli Edebiyat
Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 30 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Milli Edebiyat-Genel Edebiyat | |
2 | Dünya Edebiyatı | |
3 | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kavramı | |
4 | Türkiye'de Karşılaştırmalı Edebiyat | |
5 | Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Ekolleri | |
6 | Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin Sahaları | |
7 | Şiir | |
8 | Vize | |
9 | Roman | |
10 | Tiyatro | |
11 | İnceleme Yöntemleri | |
12 | Karşılaştırmalı Edebiyatın Problemleri | |
13 | Genel Değerlendirme | |
14 | Örnek Metin |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karşılaştırmalı Edebiyatın Önemini Kavrama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Edebiyatın Önemini Kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |