Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Türk Edebiyatında Sosyal Hayat | TDE334 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Klasik Türk şiirinde sosyal Hayat unsurlarını tespit edip metindeki işlevlerini kavrayabilme |
Ders İçeriği |
Divan şiiri metinleri |
Ders Kaynakları |
Atillâ Şentürk. Osmanlı şiir antolojisi
Ali Nihat Tarlan, Metin Şerhine Dair Mengi, Mine. "Metin şerhi, tahlili ve tenkidi üzerine düşünceler Ali Nihat Tarlan (1985), Fuzuli Divanı Şerhi, Ankara Ahmet Atillâ Şentürk (1999), Osmanlı Şiiri Antolojisi, İstanbul Ali Nihat Tarlan (2004), Şeyhi Divanını Tetkik, Ankara Prof. Dr. Mehmed Çavuşoğlu, Divanlar Arasında, Ankara: Akçağ Yayınları Prof. Dr. Metin Akar, Su Kasidesi Şerhi. Ankara: TDV Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Divan şiiri metinlerinin genel özellikleri | Ders |
1 | Şerh kavramı. | Ders |
2 | Sosyal hayat ve geleneğin tanımı | Ders |
2 | Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | Ders |
3 | Enderunlu Vasıf'ın seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
3 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Ders |
4 | Keçecizade İzzet Molla'nın seçilen bir şiirinin şerhi | Ders |
4 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Nâbi | Ders |
5 | Yahya'nın seçilen bir şiirinin şerhi | Ders |
6 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Şeyhülislam Yahyâ | Ders |
7 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Nâilî | Ders |
8 | Ara Sınav. | |
9 | Klasik şerhlerin metod özellikleri | Ders |
10 | Şeref Hanım'ın seçilen bir şiirinin şerhi | Ders |
11 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Nef'î | Ders |
12 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Nâbî | Ders |
13 | Seçme metinlerle şerh uygulaması: Fehîm-i Kadîm | Ders |
14 | Adile Sultan'ın seçilen bir şiirinin şerhi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Şerhin metod özelliklerini örnek metinler eşliğinde öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk Şiirinin önemli metinlerini anlamlandırır, çatı ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Şerh kavramının tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Şerhin metod özelliklerini örnek metinler eşliğinde öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik Türk Şiirinin önemli metinlerini anlamlandırır, çatı ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şerh kavramının tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |