Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Türk Şiiri Şiir Estetiği | TDE135 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Klasik Türk Şiiri estetiğini tanımak, eserlerin estetik değerlerini tespit edebilmek |
Ders İçeriği |
Klasik Türk şiiri estetiği, sanatlar, ses özellikler, stilistik |
Ders Kaynakları |
Sanata giriş ve estetik / yazarlar Şahin Yenişehirlioğlu, Filiz Yenişehirlioğlu, Sıtkı M. Erinç ; editör Fikri Cantürk, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:580, Eskişehir
Selahattin HİLAV, 100 Soruda Felsefe, Koç Kitaplığı, İstanbul, 2003 Bozkurt, Nejat. Sanat ve Estetik Kuramlar ı. Asa Kitabevi, İstanbul 2000 Eski Şiirin Bahçesinde Leyla ile Mecnun Fuzuli'nin Poetikası Hüsn ü Aşk Fatih Divanı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Estetik nedir? Estetiğin gündelik dildeki kullanımı ve özel bir kavram olarak estetik. Estetik eğitiminin gerekçesi. Yaşam ile estetik arsındaki bağ, estetiğin yaşamımızdaki yeri | Tartışmalı Ders |
2 | Estetiğin konusu,içeriği, sanat felsefesi estetik ayrımı, sanatın dili, estetik ve iletişim | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Şiir ve estetik arasındaki ilişki | Tartışmalı Ders |
4 | Divan şairlerinin şiirle ve sanatla ilgili görüşleri | Tartışmalı Ders |
4 | Divan şairlerinin şiirle ve sanatla ilgili görüşleri | Tartışmalı Ders |
6 | Vize | |
9 | klasik Türk edebiyatında geçerli olan şiir görüşü | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Şiirin akıl ve ruhla ilişkisi, şiir-felsefe ilişkisi | Ders |
12 | Divan şairlerinin şiirin iki ana unsuru olan lafız ve mana ile ilgili görüşleri | Ders |
12 | Divan şairlerinin şiirin iki ana unsuru olan lafız ve mana ile ilgili görüşleri | Ders |
13 | Genel değerlendirme ve tartışma | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci şiir ve estetik hakkındaki temel bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci klasik Türk şiirinde lafız ve mananın önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci şiir ve estetik arasındaki ilişkiyi kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Divan şairlerinin şiirle ve sanatla ilgili görüşlerini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Şiirin akıl ve ruhla ilişkisi, şiir-felsefe ilişkisini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci şiir ve estetik hakkındaki temel bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci klasik Türk şiirinde lafız ve mananın önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci şiir ve estetik arasındaki ilişkiyi kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Divan şairlerinin şiirle ve sanatla ilgili görüşlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şiirin akıl ve ruhla ilişkisi, şiir-felsefe ilişkisini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |