Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eski Türk Edebiyatına Giriş I | TDE107 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT |
Amaç |
Eski Türk Edebiyatı Hakkında Temel Bilgilere ve Yeteneklere Sahip Olmak |
Ders İçeriği |
Nazım Şekilleri, Nazım Türleri, Kafiye ve Aruz |
Ders Kaynakları |
AKÜN, Ömer Faruk, “Divan Edebiyatı”, TDV İA, C.9, s.389-427
İSEN, Mustafa, vd., Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, Grafiker yay., 2002 MERMER, Ahmet; Neslihan Koç Keskin vd.; Eski Türk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay., Ankara, 2011. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin içeriği üzerinde konuşma | Ders |
2 | Kaside türünün genel özellikleri ve tarihi gelişimi | Ders |
3 | Gazel türünün genel özellikleri ve tarihi gelişimi | Ders |
4 | Mesnevi türünün genel özellikleri ve tarihi gelişimi | Ders |
5 | Rubainin genel özellikleri ve tarihi gelişimi | Ders |
6 | Musammatlar ve Örnekler | Ders |
7 | Aruz vezninin genel özellikleri ve işlevi | Ders |
8 | Remel kalıbı ve örnekleri | Ders |
10 | Hezec kalıbı ve örnekleri | Ders |
10 | Hezec kalıbı ve örnekleri | Ders |
11 | Muzâri' kalıbı ve örnekleri | Ders |
12 | Mütekarip kalıbı ve örnekleri | Ders |
13 | Rubai kalıpları | Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hezec Kalıplarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Arûz vezninin temel özelliklerini öğrenir ve Dîvân şiirindeki fonksiyonunu kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Eski Türk Edebiyatının Genel Özelliklerini Öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Divan Tertibini Öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Remel kalıplarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hezec Kalıplarını öğrenir | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Arûz vezninin temel özelliklerini öğrenir ve Dîvân şiirindeki fonksiyonunu kavrar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Eski Türk Edebiyatının Genel Özelliklerini Öğrenir | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Divan Tertibini Öğrenir | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Remel kalıplarını öğrenir | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |