EN
  • Anasayfa
  • TDE111 Türk Halk Edebiyatına Giriş I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TDE111 - Türk Halk Edebiyatına Giriş I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Halk Edebiyatına Giriş I TDE111 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren Doç. Dr. Erol GÜLÜM
Amaç

Türk Halk Edebiyatına Giriş I adlı dersinin amacı, halkbiliminin araştırma malzemesini oluşturan unsurların kavramsal boyutlarıyla ve geniş bir perspektifle ele alınmasını ve ilerleyen dönemlerde ilgili alandan seçilecek derslerde kullanılacak terim ve kavramların edinilip pekiştirilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında bir araştırma nesnesi olarak folklorun ve onu araştıran bir disiplin olarak folkloristiğin teorik ve pratik temelleri ele alınır.

Ders Kaynakları Dünya Halkbilimi Çalışmaları Tarihi, (haz.: Gülin Öğüt Eker, M. Öcal Oğuz, Nebi Özdemir), Milli Folklor Yay., Ankara 2003.
Milli Folklor Dergisi Sanal Arşivi
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, (haz.: M. Öcal Oğuz, Metin Ekici vd.), Grafiker Yay., Ankara 2004.
SOKOLOV, Yuri M., Folklor: Tarih ve Kuram, (çev.: Yerke Özer), Geleneksel Yay., Ankara 2009.
ELÇİN, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay., Ankara 1998.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirme
2 Folklorun tanımı, türleri, nitelikleri ve işlevleri ve tarihi
3 Halk kavramının tanımı, tarihsel süreçteki değişimi; folklorik grupların karakteristikleri ve tanımlı bazı folklorik grup türleri.
4 Gelenek kavramının tanımı ve karakteristikleri, dinamikleri ve taşıyıcıları
5 Kültürel perfomansların tanımı ve nitelikleri, folklorik perfomansın karakteristikleri, unsurları ve analiz yöntemleri
6 Saha araştırmasının nitelikleri, aşamaları ve metodları
7 Temel halkbilimsel araştırma modelleri; metin, doku ve bağlam kavramları; metinsel, dokusal ve bağlamsal analiz.
8 Ara Sınav/Folklorun Kategorileri (1): Sözlü Folklor; karakteristikleri, türleri ve analizi
9 Folklorun Kategorileri (2): Örfi Folklor; karakteristikleri, türleri ve analizi.
10 Folklorun Kategorileri (3): Maddi Folklor; karakteristikleri, türleri ve analizi.
11 Folklorun Kategorileri (4): Dijital Folklor; karakteristikleri, türleri ve analizi.
12 UNESCO, SOKÜM ve Halkbilimi
13 Çağdaş folklor araştırmalarının durumu, anlamı ve önemi
14 Genel değerlendirmeler, dönem özeti ve kapanış
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Folklorun farklı kategorilerine ait üretimleri çözümler.
Saha/alan araştırmasının temel aşama ve yöntemlerini bilir ve uygular.
Temel halkbilimsel araştırma modellerini bilir ve uygular.
UNESCO, SOKÜM ve Halkbilimi ilişkisini bilir.
Folklorun tanımı, türleri, tarihi ve işlevlerini bilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Folklorun farklı kategorilerine ait üretimleri çözümler. - - - - - - - - - - - - - - -
Saha/alan araştırmasının temel aşama ve yöntemlerini bilir ve uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Temel halkbilimsel araştırma modellerini bilir ve uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
UNESCO, SOKÜM ve Halkbilimi ilişkisini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Folklorun tanımı, türleri, tarihi ve işlevlerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -