Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Türkçesi II | TDE102 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere Türkçenin sözcük türlerinin özelliklerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Türkçedeki sözcük türleri |
Ders Kaynakları |
Agop Dilaçar, Türk fiilinde "Kılınış"la "Görünüş" ve dilbilgisi kitaplarımız", TDAY-Belleten 1973-74, s. 159- 171.
Doğan Aksan yönetiminde Neşe Atabay, İbrahim Kutluk, Sevgi Özel, Sözcük Türleri, TDK yay. Ankara 1983. Tahir Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç yay., Ankara 2001. Tahsin Banguoğlu, Türkçenin Grameri, TDK yay., Ankara 1986 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 5 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Adlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Eylemler ve eylem çekimi, kip kavramı. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Sıfatlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | İlgeçler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Adıllar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Sözcük yapısı çözümleme çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Belirteçler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Bağlaçlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Sözcük yapısı çözümleme çalışmaları. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Ünlemler. | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Sözcük yapısı çözümleme çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Ödev sunumları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
13 | Ödev sunumları. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
14 | Genel değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Her bir sözcük türünün tanımı ve alt türleri örneklerle incelenecek. | |||
Kaynaklardaki farklı bilgiler değerlendirilerek öğrenciler bilimsel verilere dayanan bilgiler edinecekler.. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Her bir sözcük türünün tanımı ve alt türleri örneklerle incelenecek. | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Kaynaklardaki farklı bilgiler değerlendirilerek öğrenciler bilimsel verilere dayanan bilgiler edinecekler.. | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 |