EN
  • Anasayfa
  • TDE102 Türkiye Türkçesi II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TDE102 - Türkiye Türkçesi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Türkçesi II TDE102 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze verilmektedir.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Oktay Selim KARACA
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere Türkçenin sözcük türlerinin özelliklerini öğretmek.

Ders İçeriği

Türkçedeki sözcük türleri

Ders Kaynakları Agop Dilaçar, Türk fiilinde "Kılınış"la "Görünüş" ve dilbilgisi kitaplarımız", TDAY-Belleten 1973-74, s. 159- 171.
Doğan Aksan yönetiminde Neşe Atabay, İbrahim Kutluk, Sevgi Özel, Sözcük Türleri, TDK yay. Ankara 1983.
Tahir Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç yay., Ankara 2001.
Tahsin Banguoğlu, Türkçenin Grameri, TDK yay., Ankara 1986
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 5 10
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 5 10
Toplam İş Yükü (Saat) 106
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Adlar. Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Eylemler ve eylem çekimi, kip kavramı. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Sıfatlar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
4 İlgeçler. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Adıllar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Sözcük yapısı çözümleme çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Belirteçler. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Bağlaçlar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 Sözcük yapısı çözümleme çalışmaları. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Ünlemler. Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 Sözcük yapısı çözümleme çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Ödev sunumları Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
13 Ödev sunumları. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
14 Genel değerlendirme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Her bir sözcük türünün tanımı ve alt türleri örneklerle incelenecek.
Kaynaklardaki farklı bilgiler değerlendirilerek öğrenciler bilimsel verilere dayanan bilgiler edinecekler..
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Her bir sözcük türünün tanımı ve alt türleri örneklerle incelenecek. 3 3 4 3 3 4 4 4 5 4 3 3 5 4 5
Kaynaklardaki farklı bilgiler değerlendirilerek öğrenciler bilimsel verilere dayanan bilgiler edinecekler.. 3 3 4 3 3 4 4 4 5 4 3 3 5 4 5