Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Metin Şerhi I | TDE213 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Klasik Türk Edebiyatı metinlerinin ait oldukları devrin şartları içerisinde yorumlanıp değerlendirmek. Klasik Türk edebiyatı metin şerhi yöntemini kavratmak |
Ders İçeriği |
Klasik Türk edebiyatındaki şiirlerin açıklanması Şerh metotları Metin anlama ve metnin dönemin şartları ile açıklanması |
Ders Kaynakları |
İsmail Hakkı Aksoyak, Metin Şerhi, Eski Türk Edebiyatı El kitabı
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım Mehmed Çavuşoğlu, Divanlar Arasında Ömür Ceylan, Tasavvufî Şiir Şerhleri Yekta Saraç, Klasik Edebiyat Bilgisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Şerhin tanımı, özellikleri ve şerh literatürü | |
2 | Şerhin Arap, Fars ve Türk edebiyatlarındaki gelişim aşamaları | |
3 | Tahlil, tetkik, inceleme, haşiye, hamiş, tenkit, izah, klasik şerh yöntemleri. | |
4 | Klasik Türk şiiri metinlerini şerh etme metotları | |
5 | Yunus Emre Dîvânından beyit örneklerinin uygulamalı şerhi. | |
6 | Hoca Dehhanî'nin seçilen bir şiirinin şerhi | |
7 | Hoca Dehhani'nin seçilen bir şiirin şerhi | |
8 | Şeyhoğlu Mustafa'dan seçilen bir şiirin şerhi | Tartışmalı Ders |
9 | Kadı Burhaneddin'in seçilen bir şiirinin şerhi | |
9 | Kadı Burhaneddin'in seçilen bir şiirinin şerhi | |
11 | Ahmedî'nin seçilen bir gazelinin şerhi | |
12 | Ahmedî'nin seçilen bir gazelinin şerhi | |
13 | Nesîmî'nin seçilen bir şiirinin şerhi | |
14 | Nesîmî'nin seçilen bir gazelinin şerhi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |