Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Osmanlıca IV | TDE206 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün öğretim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, Osmanlı Türkçesinde yer alan Farsça unsurları tanımak ve Osmanlı Türkçesi söz sizimi özelliklerini bilmektir. |
Ders İçeriği |
Osmanlı Türkçesinde yer alan Farsça unsurlar ve Osmanlı Türkçesi söz sizimi özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu II
Faruk Kadri Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Grameri III Ferit Devellioğlu, Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lûgat Muharrem Ergin, Osmanlıca Dersleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farsça kelimelerin yapısı, Farsça sayılar, Farsça türemiş isimler. | Sözlü |
2 | Farsça isimden türemiş sıfatlar. | |
3 | Farsça fiillerde emir gövdesi ve geçmiş zaman gövdesi. | |
4 | Farsça fiilden türemiş isimler ve sıfatlar. Farsça birleşik isimler. | Sözlü |
5 | Farsça birleşik sıfatlar, zarf grupları. | Sözlü |
7 | Farsça yapılı isim ve sıfat tamlamaları. | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Farsça yapılı isim ve sıfat tamlamaları. | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Ara sınav | |
9 | Arapça yapılı sıfat ve isim tamlamaları. | Sözlü |
9 | Arapça yapılı sıfat ve isim tamlamaları. | Sözlü |
11 | Farsça yapılı tamlamaların Türkçe söz diziminde kullanılması. | Sözlü |
12 | Farsça birleşik isimlerin ve birleşik sıfatların tamlamalarda kullanılması. | Sözlü |
13 | Farsça birleşik sıfatların Türkçe yardımcı fiillerle birlikte kullanılması. | Sözlü |
14 | Arapça edatların Osmanlı Türkçesindeki kullanımı. | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farsça birleşik isim ve sıfatları tanır. | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Farsça ön ve son ekleri sıralayabilir. | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Farsça türemiş isimleri ve sıfatları tanır. | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Arapça yapılı isim ve sıfat tamlamalarını tanır ve metin içinde tespit eder. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Osmanlı Türkçesi metinlerinde kullanılan Arapça ve Farsça unsurları tespit edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farsça birleşik isim ve sıfatları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farsça ön ve son ekleri sıralayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farsça türemiş isimleri ve sıfatları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arapça yapılı isim ve sıfat tamlamalarını tanır ve metin içinde tespit eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlı Türkçesi metinlerinde kullanılan Arapça ve Farsça unsurları tespit edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |