Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eski Türk Edebiyatı II | TDE210 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZYİĞİT |
Ders Veren | |
Amaç |
15. yy. Eski Türk Edebiyatı’nın özelliklerini ve şahsiyetlerini öğretmek. Metinlerde edebî sanatları bulmak. Nazım şekillerinin özelliklerini kavramak. |
Ders İçeriği |
15.yy Eski Türk Edebiyatı'nın genel özellikleri verildikten sonra, Şeyhî, Ahmed Paşa, Necâti'nin beyitleri incelenir. Öğrencinin dönemler arasında bağlantı kurabilmesi içinde Necâtî'nin ve Bâkî'nin ''döne döne'' redifli gazelleri karşılaştırılır. |
Ders Kaynakları |
4. KURNAZ, Cemal; Eski Türk Edebiyatı, Ankara, Berikan Yayınevi, 2011.
5. MERMER, Ahmet; vd.; Eski Türk Edebiyatına Giriş, Ankara, Akçağ Kitabevi, 2006. 1. AKÜN, Ömer Faruk; Divan Edebiyatı, İstanbul, İSAM İslam Araştırmaları Merkezi Yayınları, 2013. 2. İZ, Fahir; Eski Türk Edebiyatında Nazım, Ankara, Akçağ Kitabevi, 8. Baskı, 2011 6. . TARLAN, Ali Nihad; Necâti Beg Divanı, Ankara, MEB Yayınevi, 1997. 3. KARTAL, Ahmet – ŞENTÜRK, A. Atilla; Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, Dergâh Yayınları, 2012. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 15. Yüzyıl Eski Türk Edebiyatı’nın genel özellikleri. | Ders |
2 | Şeyhî’nin Harnâme adlı eserinden bir örnek metin incelenmesi | Ders |
3 | Şeyhî’nin bir gazelinin incelenmesi | Ders |
4 | Kaside nazım şekli hakkında bilgi verilmesi. | Ders |
5 | Ahmed Paşa’nın bir kasidesinin incelenmesi. | Ders |
6 | Necâtî’nin “döne döne” redifli gazelinin incelenmesi | Ders |
7 | Necâtî’nin ve Bâkî’nin “döne döne” redifli gazellerinin şekil ve konu olarak karşılaştırılması. | Ders |
8 | Ara sınav (Necâtî’nin ve Bâkî’nin “döne döne” redifli gazellerinin şekil ve konu olarak karşılaştırılması) | Ders |
10 | Necâtî’nin “nişan” redifli kasîdesinin “Tuğra” ve “Ferman” açısından değerlendirilmesi | Ders |
10 | Necâtî’nin “nişan” redifli kasîdesinin “Tuğra” ve “Ferman” açısından değerlendirilmesi | Ders |
11 | Karamanlı Aynî’nin Eski Türk Edebiyatı’ndaki yeri ve önemi hakkında bilgiler verme. | Ders |
12 | Karamanlı Aynî’nin Cem Sultan hakkındaki bir şiirini inceleme | Ders |
13 | Karamanlı Aynî’nin “bir sen bir ben” redifli gazelinin incelenmesi. | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk dili ve edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgiyi, modern çağın teknik imkânlarını kullanarak oluşturur, düzenler, saklar ve paylaşır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sahada derleme, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik Türk edebiyatının poetikası, dönemleri, hayat ve toplumla olan ilişkisi, dil-kültür ve medeniyete olan katkılarıyla günümüz edebiyatına olan etkilerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri sorumluluğu altındakilere bilişsel ve duyuşsal öğrenme becerileri ile aktarır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal ve akademik etkinliklere katılır, bu tür etkinliklerin düzenlenmesinde rol alır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk dili ve edebiyatı alanında edinmiş olduğu bilgiyi, modern çağın teknik imkânlarını kullanarak oluşturur, düzenler, saklar ve paylaşır. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sahada derleme, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Klasik Türk edebiyatının poetikası, dönemleri, hayat ve toplumla olan ilişkisi, dil-kültür ve medeniyete olan katkılarıyla günümüz edebiyatına olan etkilerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri sorumluluğu altındakilere bilişsel ve duyuşsal öğrenme becerileri ile aktarır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal ve akademik etkinliklere katılır, bu tür etkinliklerin düzenlenmesinde rol alır. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |