EN
  • Anasayfa
  • TDE214 Metin Şerhi II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TDE214 - Metin Şerhi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Metin Şerhi II TDE214 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK
Ders Veren
Amaç

Eski Türk Şiirini çözümleme yöntemlerini öğrenmek. Geleneksel metin çözümleme yöntemlerini öğrenmek. Modern Metin Çözümleme Yöntemlerini öğrenmek.

Ders İçeriği

Şerh terminolojisine değinildikten sonra, şerh çalışmalarının tarihi gelişimi, şerh kaynakçaları verilir. Ardından belirlenen şiirler üzerinden örneklemeli şerhler yapılır.

Ders Kaynakları 1. PALA, İskender, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, İstanbul, Kapı Yay. 2010.
3. AKSOYAK, İsmail Hakkı; Metin Şerhi, Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2005.
4.TARLAN, Ali Nihat; Fuzûlî Divanı Şerhi, Ankara, Akçağ Yay. 2005.
2. MENGİ, Mine; “Metin Şerhi, Tahlili ve Tenkidi Üzerine Düşünceler”, Dergâh, 93, 1997 s.129, 140.
5. SAMİ, Şemsettin; Kamus-ı Türkî, İstanbul, Çağrı Yayınları, 1996.
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 9 18
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 11 11
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 11 11
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 19 1 19
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Şerh kavramı
2 Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi
10 Önemli şerh metinlerinden örnekler
5 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Şeyhi Ders
5 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Şeyhi Ders
6 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Karamanlı Nizami Ders
7 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Avni Ders
8 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Cem Sultan Ders
9 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Ahmet Paşa Ders
10 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Necati Ders
11 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Adlî Ders
12 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Mesihi Ders
13 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Harîmi Ders
14 Seçme metinlerle şerh uygulaması: Mihri Hatun Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Şerhin metod özelliklerini örnek metinler eşliğinde öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klasik Türk Şiirinin önemli metinlerini anlamlandırır, çatı ve yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Şerh kavramının tanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Şerhin metod özelliklerini örnek metinler eşliğinde öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar - - - - - - - - - - - - - - -
Klasik Türk Şiirinin önemli metinlerini anlamlandırır, çatı ve yorumlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Şerh kavramının tanır. - - - - - - - - - - - - - - -