EN
  • Anasayfa
  • TDE221 Eleştirel Okuma I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TDE221 - Eleştirel Okuma I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eleştirel Okuma I TDE221 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek.

Ders İçeriği

Eleştirinin özellikleri, yöntemleri. Okuma aşamaları.

Ders Kaynakları Adler, Doren, Kitapları Nasıl Okumalı, Atıf Yayınları, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 73
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Okumanın Boyutları
2 Okuma Eylemi
3 Aktif Okuma
4 İnceleyici Okuma
5 Analitik Okuma
6 Pratik Kitaplar
7 Vize
8 Yazarın Niyeti
9 Yazarın Mesajı
10 Okuma Materyalleri
11 Kurmaca Edebiyat
12 Sintopik Okuma
13 Eleştiri Kuramları
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -