Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eski Türk Edebiyatı III | TDE305 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Amaç |
XV. Asır Türk Edebiyatını Tanımak |
Ders İçeriği |
XV. Asır şairlerinin biyografileri ve eserlerinden örnekler |
Ders Kaynakları |
A. Atilla ŞENTÜRK, Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY 1999.
Ömer ZÜLFE, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Marmara Üniv. Yay. 2015 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 11 | 22 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Zâti ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
2 | Kemal Paşazade ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
3 | Hayreti ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
4 | Usuli ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
5 | Emri ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
6 | Baki ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
7 | Hayali ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
8 | Vize | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Âli ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
10 | Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri | Ders |
13 | Lamii'nin Mesnevileri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
16. yüzyıl şiirini analiz eder | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
16. yüzyıl şiirini analiz eder | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |