EN
  • Anasayfa
  • TDE305 Eski Türk Edebiyatı III (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TDE305 - Eski Türk Edebiyatı III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eski Türk Edebiyatı III TDE305 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Amaç

XV. Asır Türk Edebiyatını Tanımak

Ders İçeriği

XV. Asır şairlerinin biyografileri ve eserlerinden örnekler

Ders Kaynakları A. Atilla ŞENTÜRK, Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY 1999.
Ömer ZÜLFE, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Marmara Üniv. Yay. 2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 11 22
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Zâti ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
2 Kemal Paşazade ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
3 Hayreti ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
4 Usuli ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
5 Emri ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
6 Baki ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
7 Hayali ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
8 Vize Ders Tartışmalı Ders
9 Âli ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
10 Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
10 Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
10 Fuzûlî ve edebiyat tarihindeki yeri Ders
13 Lamii'nin Mesnevileri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
16. yüzyıl şiirini analiz eder Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci XVI. Asır Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar 5 3 5 5 4 5 3 4 3 5 4 5 4 5 4
16. yüzyıl şiirini analiz eder 5 3 5 5 4 5 3 4 4 5 5 5 4 5 5
16. asır himaye geleneğini öğrenmiş olur 5 3 5 5 4 5 3 5 4 5 5 5 4 5 5
16. yüzyılda etkili olan klasik üslup hakkında değerlendirmelerde bulunur. 5 3 5 5 4 5 3 4 3 5 4 5 4 5 4
Mahallileşme hakkında bilgi sahibi olur 5 3 5 5 4 5 3 5 5 5 4 5 4 5 5