Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eski Türk Edebiyatı IV | TDE306 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 18. ve 19. yüzyılda Anadolu ve Osmanlı sahasında gelişen edebiyat, bu edebiyatın önemli temsilcileri ve bunların eserleri. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | |
Amaç |
18. ve 19. yüzyılda Anadolu ve Osmanlı sahasında gelişen edebiyatın genel özelliklerinin kavranması, önemli temsilcilerin ve eserlerinin incelenip yorumlanması. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Ahmet Atilla Şentürk-Ahmet Kartal, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 2017
Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 18. Yüzyıl Edebiyatının Edebi Ve Estetik Özelliklerinin İncelenmesi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Nedim ve Mahallileşme Akımı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Seyyid Vehbi, Kâmî ve Neves-i Kadim | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Esrar Dede, Kâmî, Neves-i Kadim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sebk-i Hindi akımı ve Şeyh Galib | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | 18. Yüzyıl Mesnevileri | Grup Çalışması |
7 | 18. Yüzyıl Nesri | Seminer Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | |
9 | 19. yüzyılın genel özellikleri, muhteva, şiir dili ve şekilde görülen yenileşme hareketleri | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
10 | Enderun Ekolü ve Enderunlu Vasıf | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Encümen-i Şuara Ekolü ve Şairleri | Grup Çalışması |
12 | 19. Yüzyılda Kadın Şairler: Leyha Hanım, Şeref Hanım, Adile Sultan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | 19. Yüzyıl Mesnevileri | Problem Çözme Vaka Çalışması |
14 | 19. yüzyılda nesir | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
18-19. yüzyıl eski Türk edebiyatının özelliklerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
18-19. yüzyılda teşkil edilmiş metin örneklerini günümüz Türkçesine aktarır ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Metinlere eleştirel bakmayı öğrenir ve 18-19. yüzyıl metinleri üzerinden eleştirel okuma yapabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
18-19. yüzyılda eski Türk edebiyatı alanında yapılmış çalışmalara ve temel kaynaklara hakim olur. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bu dönemde oluşmuş edebi ekolleri öğrenir ve bu ekollerin gelenekte durdukları yeri öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
18-19. yüzyıl eski Türk edebiyatının özelliklerini kavrar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
18-19. yüzyılda teşkil edilmiş metin örneklerini günümüz Türkçesine aktarır ve yorumlar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Metinlere eleştirel bakmayı öğrenir ve 18-19. yüzyıl metinleri üzerinden eleştirel okuma yapabilir | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
18-19. yüzyılda eski Türk edebiyatı alanında yapılmış çalışmalara ve temel kaynaklara hakim olur. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu dönemde oluşmuş edebi ekolleri öğrenir ve bu ekollerin gelenekte durdukları yeri öğrenir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |